|
Auteur |
Bericht |
Marzika
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: do 06 jan 2011 1:27 Onderwerp: Productaansprakelijkheid |
|
|
Hi allemaal,
Ik vroeg me af of iemand hier de tijd heeft om me te helpen met een vraagstuk van school waar ik niet helemaal uitkom.
Meneer A koopt bij ABC B.V. een goedkope laptop van een onbekend Chinees merk. Hij koopt daarbij ook alle aansluitsnoeren, waaronder een verlengsnoer met stekkerdoos. Op enig moment raakt door een aanzienlijke overspanning op het net (400V i.p.v. 240V) de computer in de fik en er ontstaat aanzienlijke brandschade bij hem thuis, mede omdat hij er een schuimblusser op leegspuit.
De vraag is wie Meneer A wel/niet/waarom kan aanspreken voor de schade. Aan de hand van welke wettelijke bepalingen en dat dan kan voor de volgende mogelijkheden:
a. De maker, de importeur, en/of de leverancier van de computer, want de over-spanningsbeveiliging (zekering) heeft niet gewerkt;
b. De fabrikant van het verlengsnoer, want state of the art is een stekkerdoos met een overspanningbeveiliging en het gekochte verlengsnoer had deze beveiliging niet;
c. De leverancier van de energie. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: do 06 jan 2011 9:37 Onderwerp: |
|
|
Hoe ver ben je zelf gekomen? Waar worstel je specifiek mee? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 06 jan 2011 12:25 Onderwerp: Productaansprakelijkheid |
|
|
- bericht verwijderd -
Laatst aangepast door marja.verstralen op do 06 jan 2011 13:38, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 06 jan 2011 12:35 Onderwerp: |
|
|
- bericht verwijderd - |
|