|
Auteur |
Bericht |
Benadeelde partij
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: vr 22 okt 2010 13:06 Onderwerp: Hoger beroep pleidooi niet meer gebruikelijk |
|
|
voor ik mijn vraag hier neerzet vind ik het opmerkelijk dat je jezelf kan aanmelden op deze site en dat er een speciale rechtshulp onderdeel is maar dat als je jezelf aanmeld alleen kan als je een opleiding aan het volgen ben...
nou ja hoe dan ook
dit is mijn eerste post en hieronder mijn verhaal
bij een zaak vraagt de rechtbank voor arrest/vonnis of pleidooi.
de advocaat vind pleidooi niet noodzakelijk ( deze advocaat is extern via rechtbijstand verzekering en ontvangt een basis bedrag voor zijn diensten en hoger nog wat kleine bijkomende kosten maar daar moet hij het dan voor doen )
maar client wil dit toch
advocaat wil het niet en steld uiteindelijk voor om een akte in te dienen
dit daarvoor niet aangevende maar voor arrest te willen gaan
door aanhoudendheid van client word er de akte uit de hoed getoverd
client krijgt ook te horen dat het niet in belang van de zaak is om een pleidooi t ehouden wan tegenwoordig word dat bijna nooit meer gedaan en al je dat dan wel doet kost het de rechtbank meer tjid en zal deze gefrustreerd raken wat tegen je kan werken ( belachelijk opmerking....of niet )
client gaat dan met tegen zin akkooord en dus dan komt de akte aan bod.
de akte ag echter niet meer dan 1 a4tje zijn
client vind dat veel te weinig en komt er achter dat het wel degelijk 3 a4tjes mogen zijn zolang het maar een samenvatting en kort verhaal is en niet weer een 26 of meer paginas tellende verhaal zoals bij het indienen.
nu is de akte geweest ene de antwoord akte en vraag de rechter voor het fourneren.
nu is de vraag
A
kan nu nog worden gevraagd voor een pleidoor of weer een akte OF iets anders en of is het nu gewoon gedaan en kan er alleen nog maar uitspraak komen
B
wat vinden jullie van de gang van zaken
C
wat zouden jullie doen. bijvoorbeeld klacht in dienen of......
ben zeer benieuwd naar de reacties |
|
|
|
 |
Benadeelde partij
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: vr 07 jan 2011 17:06 Onderwerp: Re: Hoger beroep pleidooi niet meer gebruikelijk |
|
|
Benadeelde partij schreef: | voor ik mijn vraag hier neerzet vind ik het opmerkelijk dat je jezelf kan aanmelden op deze site en dat er een speciale rechtshulp onderdeel is maar dat als je jezelf aanmeld alleen kan als je een opleiding aan het volgen ben...
nou ja hoe dan ook
dit is mijn eerste post en hieronder mijn verhaal
bij een zaak vraagt de rechtbank voor arrest/vonnis of pleidooi.
de advocaat vind pleidooi niet noodzakelijk ( deze advocaat is extern via rechtbijstand verzekering en ontvangt een basis bedrag voor zijn diensten en hoger nog wat kleine bijkomende kosten maar daar moet hij het dan voor doen )
maar client wil dit toch
advocaat wil het niet en steld uiteindelijk voor om een akte in te dienen
dit daarvoor niet aangevende maar voor arrest te willen gaan
door aanhoudendheid van client word er de akte uit de hoed getoverd
client krijgt ook te horen dat het niet in belang van de zaak is om een pleidooi t ehouden wan tegenwoordig word dat bijna nooit meer gedaan en al je dat dan wel doet kost het de rechtbank meer tjid en zal deze gefrustreerd raken wat tegen je kan werken ( belachelijk opmerking....of niet )
client gaat dan met tegen zin akkooord en dus dan komt de akte aan bod.
de akte ag echter niet meer dan 1 a4tje zijn
client vind dat veel te weinig en komt er achter dat het wel degelijk 3 a4tjes mogen zijn zolang het maar een samenvatting en kort verhaal is en niet weer een 26 of meer paginas tellende verhaal zoals bij het indienen.
nu is de akte geweest ene de antwoord akte en vraag de rechter voor het fourneren.
nu is de vraag
A
kan nu nog worden gevraagd voor een pleidoor of weer een akte OF iets anders en of is het nu gewoon gedaan en kan er alleen nog maar uitspraak komen
B
wat vinden jullie van de gang van zaken
C
wat zouden jullie doen. bijvoorbeeld klacht in dienen of......
ben zeer benieuwd naar de reacties |
niemand reageerd hier op
is het te moeilijk of is dit forum hier niet echt voor geschikt en kan ik beter een meer bezicht forum zoeken waar de nadruk meer ligt op mensen met klachten dan mensen die advocaat of dergelijke willen worden......... |
|
|
|
 |
|