|
Auteur |
Bericht |
verfblik
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 02 jan 2011 18:29 Onderwerp: woning help |
|
|
Weet iemand raad???
30 jaar geleden heeft de wethouder toestemming gegeven om een (illegaal) pand te verbouwen tot woning.
Nu 30 jaar later blijkt het dus illegaal te zijn MAAR de gemeente wist altijd van de illegale situatie en heeft:
WOZ waarde bepaald naar woning
vergunning afgegeven voor garage
woningaanpassingen gedaan i.v.m. ziekte
huisnummer toegekend
gemeentelijke belastingen 30 jaar lang gestuurd (zijn ook betaald)
Nu krijg ik een persoonlijke gedoogbeschikking en mag ik mijn huis en garage nooit meer verkopen ook moet ik een stuk van de garage afhalen omdat de brandweer niet bij het huis kan.
Hiervoor is 19 jaar geleden een vergunning voor afgegeven.
Na mij n weten kan dit helemaal niet hadden ze met het uitgeven van de vergunning beter op moeten letten.
Kan ik me niet op planschadevergoeding beroepen ook omdat ik 30 jaar geleden bij een bestemmingsplan zou komen te horen maar dit bestemmingsplan niet meer is gerealiseerd.
Is een persoonlijke toezegging niet hetzelfde als schriftelijk?
Ik ben een paar ton armer geworden waar ik als weduwe van 48 jaar van zou moeten leven en kom ik nu op straat te staan als ik de garage niet aan pas voor de brandweer.
Kan iemand mij duidelijk informeren wat ik kan en moet doen om mijn huis zijn waarde terug te geven.
Help a.u.b
groetjes |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1828
|
Geplaatst: zo 02 jan 2011 20:23 Onderwerp: |
|
|
Normaal gesproken kan het niet optreden van een bestuursorgaan niet afdoen aan het recht en de beginselplicht om op een zeker moment toch tot handhaving over te gaan. Echter, in dit geval lijkt me dat het bestuursorgaan wel het een en ander heeft uit te leggen als het hiervoor kiest. Die garage heeft vergunning, dus een sommatie om die in te korten lijkt me niet kansrijk. Voor wat de woning betreft zou ik me beroepen op het vertrouwensbeginsel en het rechtszekerheidsbeginsel. Wanneer het algemeen belang prevaleert en de gemeente toch een goede reden kan bedenken om nu ineens op te treden na dit 30 jaar lang niet te hebben gedaan zou een schadevergoeding toch op zijn minst aan de orde moeten zijn.
Ik zou maar een advocaat inschakelen als ik u was. |
|
|
|
 |
|