Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 14 aug 2025 7:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

HELP!!!Ik ben opgelicht op 18e jaar door misbruik kvk nr
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jordenr

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: do 23 dec 2010 3:08    Onderwerp: HELP!!!Ik ben opgelicht op 18e jaar door misbruik kvk nr Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit is een aardig verhaal.

Ik ben op mijn 18e opgelicht via mijn kvk nummer door mijn vader.
Hij heeft mij toen weten over te halen om mij in te schrijven bij de kamer van koophandel.Toendertijd volgde ik nog een opleiding als auto technicus en had een bijbaan op zaterdag.ik had zelf geen aandeel in het bedrijf, omdat ook al zou ik het bedrijf willen runnen ik geen interesse had in de richting die mn vader koos en het bedrijf wou opzetten.Daarbij was mn kennis ver beneden pijl omtrent het runnen van een bedrijf.Dus dit was zoiezo al onmogelijk.
Hij startte een koivijverbouw bedrijf en zetten een bacterie product voor in de vijver genaamd Pond vital op.
Hij heeft in de jaren vele dingen ingekocht en niet betaald.Ik was me niet bewust van zijn daden, omdat ik mijn vader vertrouwde op zijn woord.Tot mijn moeder de schuldeisers aan de deur kreeg, want ik woonde toen thuis.Dit was rond 2004 2005.Ik heb al die jaren niets ondernomen, en geprobeert een normaal leven te leiden.Tot 2009 ik me ging verdiepen in de situatie omdat deze mij confronteerde met beslagen op mijn rekening en loon beslagen.Ik heb 2 advocaten aangemerkt die me niet konden of wilden helpen.Deze lieten het alleen bij schuld eisers aanschrijven en zijden mij dat het moeilijk te bewijzen is dat mijn vader de schuldige is.
De schuld sanering wil ik en kan ik niet in.Er is mij verteld dat je daarmee je schulden erkent.En dat je een overzicht moet hebben over alle schulden.Dit heb ik niet, omdat de boekhouding verduisterd is door de boekhouder.Hiervoor heb ik aangifte gedaan bij de politie.
Ik heb getracht toch de schuld sanering in te geraken maar dit is niet gelukt nadat mij gezegt is dat ik mijn recht moet halen via de rechter.
Maar de advocaten die ik nu heb gehad lijken me niet te willen helpen.
En ik schijn het probleem alleen met het betalen van geld te kunnen oplossen terwijl ik ben opgezadelt met het probleem door mijn vader.
De situatie lijkt erop dat ik de rest van mijn leven met deze schulden moet leven.Wie kan mij helpen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ronald78

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 23 dec 2010 11:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Valt er wat te halen bij je vader?

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 23 dec 2010 15:51    Onderwerp: Misbruik van omstandigheden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag,*
* Aan dit advies kunnen geen rechten ontleend worden.

Ik ben niet goed thuis in het ondernemingsrecht. Maar voor degenen op dit forum die dat wel zijn, zijn voor beantwoording van de aansprakelijkheidsvraag de volgende vragen wellicht van belang:
- Met welke rechtsvorm staat de onderneming van uw vader ingeschreven in het Handelsregister? (BV/v.o.f./eenmanszaak).
- Met welke hoedanigheid staat u daarbij ingeschreven in het handelsregister? (bestuurder/oprichter/vennoot/gevolmachtigde).

Als mogelijkheid zie ik nog vernietiging van de oprichtingshandeling op grond van misbruik van omstandigheden, art. 3:44 lid 1 aanhef io. lid 3 BW. U verkeerde immers op het moment van oprichten in een afhankelijke toestand van uw vader. Uw vader was daarvan op de hoogte en dat had hem ervan moeten weerhouden u mee te laten werken aan de oprichting.

De verjaringstermijn van deze vernietigingsvordering is: drie jaar, nadat de invloed (het misbruik van omstandigheden) heeft opgehouden te werken (art. 3:52 lid 1 sub b BW).

Wellicht zien uw advocaten iets in deze vordering?

Met vriendelijke groet,

Marja Verstralen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mat. 7:7-8 ha Mashiach Yeshua: “Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden.”
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds