Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 18:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Werkgever bedreigd mij ten onrechte te betalen
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
camillia

Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: vr 17 dec 2010 14:14    Onderwerp: Werkgever bedreigd mij ten onrechte te betalen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb gewerkt bij een bedrijf voor mijn contract in was gegaan.
Nu had ik al meerdere malen gevraagd wanneer ik mijn contract zou krijgen en werd het uitgesteld.
Uiteindelijk ontving ik mijn contract en ondertekend maar niet vanaf het moment dat ik al werkte (dom misschien)

Maar nu komt het ik wegens omstandigheden waar ik woon heb ik een brief moeten ondertekenen dat zolang ik daar zou blijven wonen ik hier niet kon blijven werken en zo komt het dan ook dat ik die andere uren niet meer kon voldoen.

Nu moet ik dus terug betalen, maar al die dagen die ik voor mijn contract hebt getekend komen wel overheen met de uren dat ik in totaal uitbetaald hebt gekregen.

Het bedrijf bedreigd mij met incasso buro, dus omdat ik erg bang bent heb ik geantwoord te zullen betalen.
Ik kan géén kant op en ik weet niet of ik juist heb gehandeld, maar als het tot een rechtszaak zou komen en die brief komt boven tafel dan ben ik zwaar de L*L in andere woorden, is het alleen een bedreiging? sta ik in mijn recht?, moet ik me terug trekken?
Ik ben ten einde raad en ik weet niet waar ik verstandig aan doet dan betalen en het laten voor wat het is.

Voortaan eis ik meteen het contract voordat ik aan de slag gaat.
Iemand anders zei ook, het is bang makerij en je moet je poot stijf houden, maar ik twijfel of ik dat wel moet doen.
Er is al een naamsbedrijf van incassoburo genoemd tevens advocaat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MarijnP

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 17 dec 2010 18:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind je verhaal nogal onduidelijk, maar het komt hier ongeveer op neer, toch?

Je bent een arbeidsovereenkomst aangegaan. Voordat het dienstverband volgens de overeenkomst inging, heb je al uren gewerkt. Je werkgever heeft die uren wel uitbetaalt, maar claimt nu dat hij je niet hoeft te betalen.

Wat me nog onduidelijk is, is wat er nou precies in die brief staat waar je het over hebt. Zou je dat nog toe kunnen lichten?

Even afgezien van die brief: uren die je gewerkt hebt moet je betaald krijgen. Kan je bewijzen hoeveel uur je gewerkt hebt, en wanneer?

Dat al uren hebt gemaakt voordat je dienstverband volgens de schriftelijke overeenkomst inging maakt in principe niks uit. Als je werkgever vraagt je eerder te beginnen en jij gaat daarmee akkoord, gelden de overige bedingen van de schriftelijke arbeidsovereenkomst gewoon.
camillia

BerichtGeplaatst: vr 17 dec 2010 22:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb 4 dagen voor mijn contract gewerkt, die telt mijn werkgever niet mee.
Ik moest ondertekenen dat ik hier niet kon blijven werken als ik bleef wonen in mijn huidige situatie.
Die dag had ik ruzie met mijn partner en dat weten zij dus ook.
(de relatie loopt niet zo lekker) en daar heb ik voor getekend.
Nu moet ik de dagen dat ik niet gewerkt heb aan hun terug betalen maar als ik die 4 dagen die ik voor mijn contract werkte erbij op tel, dan kom ik op de uren die zij mij hebben uitbetaald.

Dus ik wordt bedreigd met betalen en dan anders gaat het incasso buro er meer verder en zijn de kosten voor jou.
Thomas-87

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: vr 17 dec 2010 22:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met deze info is het wel erg moeilijk om advies te geven lijkt mij.

Je zegt dat je moet betalen voor de dagen dat je niet gewerkt hebt.

Wat voor werk doe je?

Sinds wanneer ben je begonnen met werken?

Waarom sturen ze een incassobureau op je af?

Heb je alleen mondeling toegezegd dat je zal gaan betalen of heb je een contract ondertekend dat je zal betalen.
MarijnP

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 18 dec 2010 2:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap nog steeds niet wat nou precies die inhoud van die brief is (misschien kan je hem integraal plaatsen hier?). Maar wat denk ik het belangrijkste is: voor de uren die je gewerkt hebt, heb je recht op loon.

Je geeft aan dat het bedrag aan loon dat je ontvangen hebt overeenkomt met het loon waar je recht op hebt, dus dat is niet het probleem. Wat mogelijk wel een probleem kan worden, is het bewijs. Kan je aantonen hoeveel je gewerkt hebt?
camillia

BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2010 20:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik deed callcenter werk, ik kreeg een contract voor 7 uur per week.
4 ochtendjes voor ik mijn contract kreeg heb ik gewerkt, maar zij beweren van niet.
Ik krijg uitbetaald voor de hele maand, maar binnen het contract heb ik minder gewerkt en dat geld willen ze terug hebben.
Als ik die 4 ochtendjes bij de andere gewerkte ochtendjes optelt die ik voor het contract heb gewerkt, dan kom ik boven het aantal officiele uren uit.

En nu dreigen ze met een incasso buro om dat geld terug te vorderen, het enige bewijs is mijn partner, maar omdat hij en ik nogal véél ruzie hadden, en ik vol vertrouwen dat uit de doeken bij mijn ex werkgever deedt, moest ik een brief van hen ondertekenen waarin staat dat ik hier niet kan blijven werken zolang ik bij hem bleef.
Maar het is nu weer goed tussen ons, punt is wel hij is wel mijn enige getuigen en als het dan tot een rechtzaak komt, dan zou het niet zo leuk zijn als hij dat te weten komt.

Is het duidelijk een beetje?
Anders kan ik het niet zeggen zeg maar Laughing
Thomas-87

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: za 25 dec 2010 10:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja dit is al een stuk duidelijker;)

Nog een vraag. Je hebt een contract van 7 uur in de week. Maar dus te weinig gewerkt. Kwam dat door ziekte? Of door iets anders? Als je een contract van 7 uur id week hebt en je kan bv door ziekte niet werken of dat callcenter heb geen werk voor je dan kunnen ze dat volgens mij niet terugvragen.

Dus het hangt er een beetje van af wat de reden was dat je die 7 uur in de week niet hebt gewerkt.

En over die uren die je voor het contract hebt gewerkt. Die moet je zowiezo van hun opeisen. Heb je geen collega's die dat kunnen bevestigen? Met alleen je vriend als getuige wordt het moeilijker... Je hebt ook nergens je uren ingevuld?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds