Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 29 jul 2025 7:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onder druk ontslag op eigen initiatief/arbeidsomstandigheden
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
J.A.

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: do 16 dec 2010 12:03    Onderwerp: Onder druk ontslag op eigen initiatief/arbeidsomstandigheden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste forumleden,

Allereerst bedankt voor alle onderwerpen die er op het forum staan, ik ben al een heel eind op weg geholpen. Maar nu rest mij toch nog een vraag.

Ik heb een aantal weken terug te kennen gegeven dat ik een andere baan heb aangeboden gekregen en dat ik daar per 1-2-11 ga beginnen. Nu heb ik het contract bij mijn nieuwe werkgever nog niet rond, en maak ik (volgens mij redelijk logisch) mijn ontslag nog niet definitief. Ik heb immers mijn ontslag aangekondigd en nog niet definitief ingediend.

Nou kreeg ik een telefoontje van mijn direct leidinggevende met de mededeling dat hij mijn ontslagbrief nog niet heeft ontvangen waarop ik antwoordde dat ik deze in ga dienen zodra mijn nieuwe contract in orde is. Hier was hij niet al te blij mee en wilde in de eerste instantie mijn brief binnen 2 dagen al hebben, ik heb gezegd dat dat niet gaat gebeuren.

Vervolgens kreeg ik een mail dat hij de brief woensdag a.s. op komt halen dat word dan tussen neus en lippen door ivm werk in de buitendienst en krap tijdsbestek, ik wil hier even voor gaan zitten om wat duidelijke afspraken te maken. Volgens de wet heb ik een opzegtermijn van 1 maand, dus het lijkt mij dat ik net zo lang mag wachten tot eind december.

Verder was de brief dusdanig geformuleerd dat als hij de brief niet kreeg op eerdergenoemd tijdstip hij al mijn afspraken uit mijn agenda verwijderd en er op toezie dat ik 4 uur per dag acquisitie doe, waarvan hij weet dat ik daar een hekel aan heb.

Even voor de duidelijkheid een korte omschrijving van mijn functie. Ik werk dus in de buitendienst waar ik deels afspraken krijg en deels acquisitie moet doen(in welke vorm dan ook). Wat hij dan straks van mij verwacht is dat ik deur aan deur ga lopen, en dan nu de belangrijkste vraag.

Acquisitie (in de vorm van deurtje bellen) is niet mijn hobby, daarnaast moet dit op een tijdstip dat rond deze tijd de gevoelstemperaturen dusdanig laag zijn dat dit niet bevorderlijk is voor mijn gezondheid, je moet representatief overkomen en als je 4 uur lang buiten loopt is het ook met een jas niet te doen. Daarnaast weet ik dat een werkgever verplicht is er zorg voor te dragen dat een werknemer in gezonde omstandigheden zijn werk moet kunnen uit te voeren, dat lijkt me niet het geval met de huidige weersomstandigheden.

Verder kan ik het prima met hem vinden, alleen de manier van leidinggeven staat me op dit moment niet aan(ging daarvoor altijd prima) , net als de mededeling dat we geen vakantiedagen mochten meenemen naar het volgende jaar (terwijl dit ook bij wet geregeld is)

Ik heb helemaal geen zin om te etteren en dwars te bomen, maar zoals het geformuleerd is word er gewoon druk gezet om mijn eigen ontslag in te dienen, en daar ben ik dan ook niet van gediend. De mail wil ik van het weekend gaan beantwoorden met de mededeling dat dit niet loopt zoals het hoort.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij wat handige tips en/of adviezen kunnen geven met mijn verhaal

Alvast bedankt J.A.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Roro25

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 16 dec 2010 16:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je je houdt aan de voor jou geldende opzegtermijn (lees je arbeidsovk er er eens op na) en die bedraagt een maand dan mag je per 31 december opzeggen. Ik heb bij mijn vorige werkgever (express) gewacht tot 31 mei om per 1 juli bij een nieuwe WG in dienst te treden. Moraal van je verhaal is wel: let op wat je tegen een WG zegt over een nieuwe baan. Je kan beter je mond dichthouden (en ook tegen collega's) indien je van baan wil veranderen en nog niets zeker is.
Je WG kan en mag je niet dwingen om ontslag te nemen. Ik wist dan wel een manier hoe ik van mijn medewerkers af zou komen als ik eigen baas zou zijn om de CWI/kantonrechtersprocedure buiten de deur te houden.

Wat staat er in je contract mbt tot werkzaamheden die je moet verrichten? Indien er ook acquisitie in staat (of alle werkzaamheden binnen het bedrijf) dan heb je weinig om tegen in te brengen. Alleen heeft de WG de plicht om zich als een goede werkgever te gedragen en je dus wel een uitrusting moet bieden bij een bepaalde (buiten)functie. Dus stevige warme schoenen en jas.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds