onschuld
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 18 dec 2010 16:35 Onderwerp: onterechte huiszoeking |
|
|
Er is van de week bij mij een huiszoeking geweest, overdag toen ik niet thuis was.
Ik heb rrn agent begrepen dat men nav een anonieme tip het vermoeden had van en hennepkwekerij. Die had ik natuurlijk niet dus volgens het processverbaal stonden weer buiten na 6 minuten.
Ik ben naar het politie bureau geweest voor meer informatie, daar heb ik te horen gekregen dat het een tip van misdaad anoniem was en dat ze als aanvullend bewijs warmte beelden hebben gemaakt die duiden op een hennepkwekerij. Dat laatste betwijfel ik, want behalve mijn server die dag en nacht aanstaat, is het verder niet warmer als in een normale woning 16-20 graden.
Ik ga in iedergeval
- een klacht indienen over de huiszoeking
- een klacht indienen over de afhandeling (dat is een ander verhaal)
- schade vergoeding vragen voor schade en te maken kosten (alle sloten moeten nu vervangen worden, ze waren allemaal gelijk)
Wat is de beste manier om hier mee om te gaan? Waar kan ik het beste gaan klagen. Heeft het zin de pers hierbij in te schakelen?
Maar ik wil meer. Ik wil een aangifte doen tegen de persoon die dit heeft gedaan voor laster en smaad (en wat nog meer van toepassing is). En het liefst ook tegen misdaad anoniem voor het verspreiden van laster en smaad.
An sich worden alle telefoongesprekken gereistreerd in NL dus het zou een koud kunstje moeten zijn om degene te achterhalen die dit gedaan heeft als MMA een datum en tijdstip geeft van de melding.
Daarnaast werk ik zelf veel voor de overheid, banken en adere bedrijven, daarvoor heb ik vaak een VOG of veiligheids screening nodig. Zal deze inval, voor terugkerende problemen bij solicitaties of opdrachten gaan vormen? Hoe dit tegen te gaan?
Voor mij is het een principe kwestie, ik heb op wat verkeersovertredingen en parkeerboetes na, niets gedaan. Zeker niet iets wat dit rechtvaardigd....
Ik heb nooit drugs gebruikt, gemaakt, verhandeld of zelfs in handen gehad of andere criminele activiteiten ontplooid.
Verder wil ik wel weten wie mij dit heeft aangedaan..... Ik heb geen enkele illusie dat ik er ooit achter kom, maar ik wil er toch alles aan doen...
NB IK beschik alleen over een rechtsbijstandverzekering voor zaken mbt het huis, niet voor andere zaken |
|