|
Auteur |
Bericht |
Jennifer227
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HHs
|
Geplaatst: di 14 dec 2010 19:23 Onderwerp: Mandaat en vertrouwensbeginsel |
|
|
Hallo,
Kan iemand mij misschien helpen?
Ik zou graag willen weten of het vetrouwensbeginsel ook van toepassing is als een ambtenaar die handelt in mandaat een bepaalde verwachting heeft gewekt maar niet is nagekomen?
alvast bedankt |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 14 dec 2010 21:48 Onderwerp: |
|
|
Iets meer context graag. Als ambtenaar op grond van mandaat bevoegd is te beslissen dan lijkt het mij dat beroep op vertrouwensbeginsel kan slagen. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 15 dec 2010 9:57 Onderwerp: |
|
|
BG schreef: | Iets meer context graag. Als ambtenaar op grond van mandaat bevoegd is te beslissen dan lijkt het mij dat beroep op vertrouwensbeginsel kan slagen. |
Nog een keine aanvulling: indien het gaat een concrete toezegging door een beslissingsbevoegd persoon en de toezegging ziet niet op het contra legem verlenen van een vergunning dan kan een beroep slagen. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 15 dec 2010 11:05 Onderwerp: |
|
|
Vermoedelijk is dit dezelfde vraag als een ander draadje en gaat het om een toezegging van een ambtenaar dat er een vergunning verleend zal worden. Deze vergunning wordt uiteindelijk niet verleend. Vraagpunt is of deze ambtenaar zelf bevoegd is de beslissing te nemen. Er wordt verwezen naar het mandaatregister.
De link naar andere draadje.
Waarom het in 2 instanties moet, ontgaat me. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|