|
Auteur |
Bericht |
danielR
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: wo 26 jan 2011 13:02 Onderwerp: KNP/Hi weigert garantie te geven door ontbreken bon |
|
|
Hallo,
Mijn telefoon heeft een aantal gebreken, waaronder een erkende productiefout, die ik graag door Hi verholpen zou hebben.
Mijn telefoon is bijna 2 jaar oud, dus ik ben vorige week naar de Hi winkel gegaan om te vragen tot wanneer ik garantie kon claimen, dit omdat ik niet meteen een vervangend toestel tot mijn beschikking heb en zo kort mogelijk zonder telefoon zit.
De Hi medewerker wist mij te vertellen dat ze zonder bon geen garantie kunnen verlenen. Ik heb deze telefoon gratis gekregen bij een nieuw abonnement van Hi en heb daarom de bon niet bewaard. Als ik een losse telefoon had gekocht had ik dat uiteraard wel gedaan.
De medewerker wist er nog met een scheve glimlach aan toe te voegen dat het ontbreken van de bon geen probleem was geweest als ik maar een extra verzekering had afgesloten..
Mijn vragen:
1. Wat zijn mijn rechten? (Heb ik recht op garantie of zal ik toch echt op de een of andere manier een bon moeten breien?)
Indien ik nog garantie heb:
2. Wat nou als, door de tegenwerking van Hi, ik te laat ben met mijn aanvraag van garantie?
Bij voorbaat dank,
Daniel.
N.B. Het abonnement is later ingegaan dan dat ik mijn telefoon heb meegekregen i.v.m. verlenging. Hierdoor kan de ingansdatum niet al verkoopdatum worden gezien. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 26 jan 2011 13:37 Onderwerp: |
|
|
Als het een erkende productiefout is dan heb je mijns inziens niets te maken met een bon. Dat is hetzelfde als een pot appelmoes waar glas in zit en die teruggeroepen wordt. Dan hoef je ook de bon van de Albert Heijn niet te laten zien. Ofwel neem contact op met fabrikant zelf en anders met de klantenservice van Hi.
Ik neem overigens aan dat je wel giroafschriften bijv. hebt of andere documenten waaruit het abonnement blijkt etc.. Om je goede wil te tonen zou je dat kunnen laten zien. Zij kunnen in de systemen aan de hand van imei etc. toch wel zien dat dit op jouw naam staat. De combi met een kopie van een identiteitsdocument is ten slotte de afmaker. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: wo 26 jan 2011 14:18 Onderwerp: |
|
|
Ontbreken van een bon kan nooit een argument zijn als duidelijk is dat het abonnement bij Hi is aangeschaft tezamen met de telefoon. Strekking van de bon in dit geval is immers dat de contractuele relatie tussen partijen kan worden aangetoond. Maar dat kan ook op een andere manier.
Helaas weten de verkopers in de winkel van toeten noch blazen. |
|
|
|
 |
danielR
|
Geplaatst: wo 26 jan 2011 16:23 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reacties!
Wat is nu de volgende stap die ik moet ondernemen?
Doorzeuren?
Vragen naar de manager?
In gebreke stellen?
Bijkomend punt is dat ik niet zeker weet of ik nog 'gewone' garantie heb.
Het is nl. ongeveer 2 jaar geleden dat ik deze telefoon heb gekocht/gekregen.
Ik weet zeker dat begin februari de 2 jaar 'op' is omdat ik 2 jaar geleden op vakantie was rond die tijd en toen mijn mobiel bij me had. (die toen nog erg nieuw en spannend was)
Bij Hi weigeren ze mij te vertellen wanneer ik de telefoon heb meegenomen ,dit doen ze alleen wanneer er een (aanvullende) verzekering is afgesloten.
De medewerker beweert dat het onmogelijk is na te gaan wanneer ik het abonnement heb afgesloten en dus de mobiel heb meegenomen.
Zoals ik eerder al zei gaat het om een verlenging en is d.m.v. rekeningafschriften dus niet na te gaan wanneer het abo is afgesloten. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: wo 26 jan 2011 16:40 Onderwerp: |
|
|
Zoals BG ook aangeeft, als het om een erkende productiefout gaat maakt het niet uit of je garantie hebt of niet.
Gewoon de winkel weer instappen en het weer voorleggen en je niet van de wijs laten brengen door praatjes.
Vasthouden aan:
- productiefout dus garantie maakt niet uit;
- relatie tussen jou en Hi bekend door het abonnement dus is er geen bon nodig. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: wo 26 jan 2011 16:45 Onderwerp: |
|
|
danielR schreef: | Bedankt voor de reacties!
De medewerker beweert dat het onmogelijk is na te gaan wanneer ik het abonnement heb afgesloten en dus de mobiel heb meegenomen.
| Nou, Vodafone bijvoorbeeld houd netjes bij wanneer e.e.a. is afgesloten in verband met de einddatum van het contract en eventuele verlengingen. Het argument van de verkoper komt mij dus ongeloofwaardig over. Ik zou even gewoon de Hi klantenservice bellen. |
|
|
|
 |
danielR
|
Geplaatst: wo 26 jan 2011 18:00 Onderwerp: |
|
|
Sovereign schreef: | danielR schreef: | Bedankt voor de reacties!
| Nou, Vodafone bijvoorbeeld houd netjes bij wanneer e.e.a. is afgesloten in verband met de einddatum van het contract en eventuele verlengingen. Het argument van de verkoper komt mij dus ongeloofwaardig over. Ik zou even gewoon de Hi klantenservice bellen. |
Het punt dat ze maken is dat het wel bekend is wanneer het abonnement is ingegaan, maar dat niet bekend is wanneer het abonnement is afgesloten.
Het gaat om een verlening die is afgesloten voordat het oude abonnement was afgelopen waardoor de verlening pas ongeveer een maand na afsluiten inging.
Ik ben het er ook niet mee eens en vind het een vreemd verhaal, maar dit is wat mij verteld is.
Misschien maar eens contact opnemen met Kassa i.v.m. een koude douche.
Ik ga ook nog de klantenservice lastigvallen, maar heb er weinig vertrouwen in.
Om nog terug te komen op de productiefout: Er zijn meer problemen dan alleen die fout en ik heb het graag allemaal in 1 keer opgelost.
Bedankt voor de reacties hierboven en als er nog mensen iets toe willen voegen: Alvast bedankt voor de reacties hieronder! |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 26 jan 2011 21:26 Onderwerp: |
|
|
Radar geeft een warme of koude douche.
De oplossing is dan ook de tas van Radar op de toonbank te zetten.
(sorry, ik kon het niet laten) |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 26 jan 2011 21:45 Onderwerp: |
|
|
Wij kunnen ook geen nieuwe telefoon toveren of jou een magische formule geven. Je zult dus sowieso wat tijd en moeite moeten investeren. Probeer het dus bij de klantenservice telefonisch en als dat niet lukt, schriftelijk. Vaak kom je daarmee iets hoger in de boom en ben je voorbij de "hoe wimpel ik een klant af-belscripts". _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|