Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 03 aug 2025 19:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

KNP/Hi weigert garantie te geven door ontbreken bon
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
danielR



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2011 13:02    Onderwerp: KNP/Hi weigert garantie te geven door ontbreken bon Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Mijn telefoon heeft een aantal gebreken, waaronder een erkende productiefout, die ik graag door Hi verholpen zou hebben.
Mijn telefoon is bijna 2 jaar oud, dus ik ben vorige week naar de Hi winkel gegaan om te vragen tot wanneer ik garantie kon claimen, dit omdat ik niet meteen een vervangend toestel tot mijn beschikking heb en zo kort mogelijk zonder telefoon zit.

De Hi medewerker wist mij te vertellen dat ze zonder bon geen garantie kunnen verlenen. Ik heb deze telefoon gratis gekregen bij een nieuw abonnement van Hi en heb daarom de bon niet bewaard. Als ik een losse telefoon had gekocht had ik dat uiteraard wel gedaan.
De medewerker wist er nog met een scheve glimlach aan toe te voegen dat het ontbreken van de bon geen probleem was geweest als ik maar een extra verzekering had afgesloten..

Mijn vragen:
1. Wat zijn mijn rechten? (Heb ik recht op garantie of zal ik toch echt op de een of andere manier een bon moeten breien?)

Indien ik nog garantie heb:
2. Wat nou als, door de tegenwerking van Hi, ik te laat ben met mijn aanvraag van garantie?

Bij voorbaat dank,
Daniel.

N.B. Het abonnement is later ingegaan dan dat ik mijn telefoon heb meegekregen i.v.m. verlenging. Hierdoor kan de ingansdatum niet al verkoopdatum worden gezien.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2011 13:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het een erkende productiefout is dan heb je mijns inziens niets te maken met een bon. Dat is hetzelfde als een pot appelmoes waar glas in zit en die teruggeroepen wordt. Dan hoef je ook de bon van de Albert Heijn niet te laten zien. Ofwel neem contact op met fabrikant zelf en anders met de klantenservice van Hi.

Ik neem overigens aan dat je wel giroafschriften bijv. hebt of andere documenten waaruit het abonnement blijkt etc.. Om je goede wil te tonen zou je dat kunnen laten zien. Zij kunnen in de systemen aan de hand van imei etc. toch wel zien dat dit op jouw naam staat. De combi met een kopie van een identiteitsdocument is ten slotte de afmaker.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Sovereign



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2011 14:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ontbreken van een bon kan nooit een argument zijn als duidelijk is dat het abonnement bij Hi is aangeschaft tezamen met de telefoon. Strekking van de bon in dit geval is immers dat de contractuele relatie tussen partijen kan worden aangetoond. Maar dat kan ook op een andere manier.

Helaas weten de verkopers in de winkel van toeten noch blazen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
danielR



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2011 16:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de reacties!

Wat is nu de volgende stap die ik moet ondernemen?
Doorzeuren?
Vragen naar de manager?
In gebreke stellen?

Bijkomend punt is dat ik niet zeker weet of ik nog 'gewone' garantie heb.
Het is nl. ongeveer 2 jaar geleden dat ik deze telefoon heb gekocht/gekregen.
Ik weet zeker dat begin februari de 2 jaar 'op' is omdat ik 2 jaar geleden op vakantie was rond die tijd en toen mijn mobiel bij me had. (die toen nog erg nieuw en spannend was)
Bij Hi weigeren ze mij te vertellen wanneer ik de telefoon heb meegenomen ,dit doen ze alleen wanneer er een (aanvullende) verzekering is afgesloten.
De medewerker beweert dat het onmogelijk is na te gaan wanneer ik het abonnement heb afgesloten en dus de mobiel heb meegenomen.

Zoals ik eerder al zei gaat het om een verlenging en is d.m.v. rekeningafschriften dus niet na te gaan wanneer het abo is afgesloten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 805


BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2011 16:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals BG ook aangeeft, als het om een erkende productiefout gaat maakt het niet uit of je garantie hebt of niet.

Gewoon de winkel weer instappen en het weer voorleggen en je niet van de wijs laten brengen door praatjes.
Vasthouden aan:
- productiefout dus garantie maakt niet uit;
- relatie tussen jou en Hi bekend door het abonnement dus is er geen bon nodig.
_________________
~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sovereign



Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2011 16:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

danielR schreef:
Bedankt voor de reacties!
De medewerker beweert dat het onmogelijk is na te gaan wanneer ik het abonnement heb afgesloten en dus de mobiel heb meegenomen.
Nou, Vodafone bijvoorbeeld houd netjes bij wanneer e.e.a. is afgesloten in verband met de einddatum van het contract en eventuele verlengingen. Het argument van de verkoper komt mij dus ongeloofwaardig over. Ik zou even gewoon de Hi klantenservice bellen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
danielR



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2011 18:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sovereign schreef:
danielR schreef:
Bedankt voor de reacties!
De medewerker beweert dat het onmogelijk is na te gaan wanneer ik het abonnement heb afgesloten en dus de mobiel heb meegenomen.
Nou, Vodafone bijvoorbeeld houd netjes bij wanneer e.e.a. is afgesloten in verband met de einddatum van het contract en eventuele verlengingen. Het argument van de verkoper komt mij dus ongeloofwaardig over. Ik zou even gewoon de Hi klantenservice bellen.

Het punt dat ze maken is dat het wel bekend is wanneer het abonnement is ingegaan, maar dat niet bekend is wanneer het abonnement is afgesloten.
Het gaat om een verlening die is afgesloten voordat het oude abonnement was afgelopen waardoor de verlening pas ongeveer een maand na afsluiten inging.

Ik ben het er ook niet mee eens en vind het een vreemd verhaal, maar dit is wat mij verteld is.

Misschien maar eens contact opnemen met Kassa i.v.m. een koude douche. Smile

Ik ga ook nog de klantenservice lastigvallen, maar heb er weinig vertrouwen in.

Om nog terug te komen op de productiefout: Er zijn meer problemen dan alleen die fout en ik heb het graag allemaal in 1 keer opgelost.

Bedankt voor de reacties hierboven en als er nog mensen iets toe willen voegen: Alvast bedankt voor de reacties hieronder!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest



Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1040


BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2011 21:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Radar geeft een warme of koude douche.

De oplossing is dan ook de tas van Radar op de toonbank te zetten. Very Happy


(sorry, ik kon het niet laten)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2011 21:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij kunnen ook geen nieuwe telefoon toveren of jou een magische formule geven. Je zult dus sowieso wat tijd en moeite moeten investeren. Probeer het dus bij de klantenservice telefonisch en als dat niet lukt, schriftelijk. Vaak kom je daarmee iets hoger in de boom en ben je voorbij de "hoe wimpel ik een klant af-belscripts".
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds