|
Auteur |
Bericht |
DeNina
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 02 dec 2010 13:31 Onderwerp: Uithuiszetting zonder rechterlijk bevel |
|
|
Ik heb een ingewikkeld vraag. Door een enorme samenloop van omstandigheden is mijn vriendin een tijdje niet ingeschreven geweest. Zij is een flinke periode in de war geweest en dit heeft geleid tot enorme schulden én een dreiging van uithuiszetting.
Sinds juni dit jaar heb ik getracht haar te helpen. Ik heb al haar financiele zaken overgenomen en probeer samen met de stadsbank haar te saneren en weer back on track te krijgen.
Afgelopen juli dreigde er een uithuiszetting vanwege een huurachterstand van 2 maanden! Omdat zij uitgeschreven was kreeg zij tijdelijk geen uitkering meer en kon dus ook niet betalen. Dit hebben we gelukkig recht kunnen trekken en zij heeft haar achterstallige uitkering gekregen. Hier hebben wij direct de 2 maanden huurachterstand van betaald om een uithuiszetting te voorkomen. Dat is gelukt! De opgebouwde schuld bestaat nu enkel uit incassokosten.
Omdat zij in het schuldsaneringstraject zit kunnen wij geen betalingsafspraken maken, dat loopt via de stadsbank. Nu dreigt er weer een uithuiszetting, nl. 7 december.
Het enige wat we hiervan ontvangen hebben is een brief van een gerechtsdeurwaarderskantoor zonder een rechterlijk vonnis. Het betreft hier dus alleen incassokosten, vanaf juli zijn alle maandelijkse huurtermijnen keurig op tijd betaald.
Mijn vragen zijn:
1. kan een gerechtsdeurwaarderskantoor in opdracht van een incassobureau ontruimen?
2. kan een uithuiszetting plaatsvinden zonder rechtspraak?
alvast dank!
Nina |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 02 dec 2010 13:46 Onderwerp: |
|
|
Een ontruiming moet altijd vergezeld zijn van een gerechtelijk bevel.
Bij een juiste schuldhulpverlening zal er een minnelijke regeling getroffen zijn met de schuldeisers. Zij dienen zich dan ook aan deze regeling te houden als deze al opgenomen is in het traject. |
|
|
|
 |
DeNina
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 02 dec 2010 14:04 Onderwerp: |
|
|
WimWest schreef: | Een ontruiming moet altijd vergezeld zijn van een gerechtelijk bevel.
Bij een juiste schuldhulpverlening zal er een minnelijke regeling getroffen zijn met de schuldeisers. Zij dienen zich dan ook aan deze regeling te houden als deze al opgenomen is in het traject. |
Er is wel een vonnis van juli, echter deze ontruiming is geannuleerd onder druk van de stadsbank. De [b]volledige huurachterstand is ingelost en het betreft enkel en alleen incassokosten |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 02 dec 2010 16:47 Onderwerp: |
|
|
Direct met de bank contact opnemen en verzoek om crisisinterventie toe te passen. |
|
|
|
 |
Yetl
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: ma 06 dec 2010 10:07 Onderwerp: |
|
|
Als er op grond van een vonnis ontruimd kan worden in verband met een huurschuld (en daar lijkt dit op), dan heeft de rechter de huurovereenkomst ontbonden. Die herleeft niet door betaling van de achterstand, herleving zal je moeten overeenkomen. Het komt voor dat mensen de complete huurachterstand en alle kosten voldoen en toch ontruimd worden. _________________ Messenger at Arms |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 08 dec 2010 16:14 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt er op dat je vriendin een zitting gemist heeft en dat er nu een vonnis 'uitvoerbaar bij voorraad' ligt.
In ieder geval flink communiceren met de deurwaarder en zorgen dat je vriendin duidelijke en na te komen afspraken maakt met die deurwaarder, en ze ook nakomt.
Was de achterstand inderdaad twee maanden of twee maanden en een paar dagen? _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|