|
Auteur |
Bericht |
NBE321
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 3
|
Geplaatst: di 14 dec 2010 22:47 Onderwerp: Wat te doen bij geen contact met bedrijf (spoedeisende zaak) |
|
|
Goedenavond,
Ik ben klant van een webhostingbedrijf die een dienst waar ik voor betaald heb (en waarvan ik een pdf-factuur heb) niet heeft uitgevoerd.
Nu is mijn probleem dat ik een week lang geen contact kan opnemen met dit bedrijf. Eén keer is de telefoon opgenomen waarbij er een afspraak gemaakt is dat die meneer binnen 24 uur naar mijn probleem zou kijken als ik het via de e-mail stuurde. Dit heeft hij na 1 week en na meerdere mailtjes niet gedaan, en de telefoon wordt ook niet meer opgenomen.
Normaal hoor ik op dit moment met aangetekende brieven te beginnen (denk ik), maar ik zit heel erg aan de tijd gebonden, het probleem moet voor 3 januari worden opgelost
Er kunnen nu twee dingen gebeuren om mijn probleem op te lossen:
1) Mijn webhostingbedrijf lost het probleem op (is immers een dienst waarvoor ik betaald heb)
2) Ik los het probleem meteen op via een ander bedrijf, maar dat houdt in dat ik ~€150 zelf moet investeren. (5× zo veel als ik voor mijn dienst bij mijn webhostingbedrijf heb betaald)
Nu ben ik van mening dat die €150 vergoed zouden moeten kunnen worden door mijn webhostingbedrijf, aangezien ik voldoende bewijs heb dat zij hun dienst niet hebben uitgevoerd en dat ik ervoor betaald heb. Ik zou echter niet willen dat straks bij de kantonrechter blijkt dat mijn bedrijf "niks van mijn probleem wist" omdat telefoontjes/emailtjes zwak bewijs zijn, en ik geen aangetekende brief heb gestuurd. Aan de andere kant wil ik niet dat ik nog x werkdagen moet wachten na het sturen van een aangetekende brief wat straks zou kunnen betekenen dat het te laat is (omdat er nog kerstdagen tussen zitten en dergelijke).
Ik zal zeer dankbaar zijn voor raad over hoe ik verder moet handelen! |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 15 dec 2010 9:40 Onderwerp: |
|
|
Als jij de partij die aan jou moet leveren niet op een correcte wijze (aantoonbaar) de tijd hebt gegeven om alsnog de overeenkomst na te komen, dan kun je niet later van die partij kosten vorderen die je hebt gemaakt door een andere partij jouw probleem op te laten lossen.
Uiteraard zal de termijn redelijk moeten zijn en werkt dat twee kanten op. Wanneer het probleem urgent is, kan - lijkt mij - volstaan worden met een korte termijn. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
NBE321
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 3
|
Geplaatst: wo 15 dec 2010 13:23 Onderwerp: |
|
|
Dus, een ingebrekstelling per aangetekende post opsturen met een termijn van 5 werkdagen?
Mocht hij dan nog geen gehoor geven, dan heb ik zelf nog ~8 werkdagen om het probleem op te lossen waarbij ik extra kosten maak.
Overigens heb ik hem al geïnformeerd, maar slechts via e-mail en telefoon, en dat lijkt me zwak bewijs?
Nog een vraagje: op zijn website staat geen adres. Moet ik mijn correspondentie sturen naar het adres dat hoort bij zijn KvK-nummer? Op de WHOIS van zijn bedrijf staan namelijk nog een tweetal andere adressen. (WHOIS is een manier om de gegevens van de eigenaar van een webadres op te zoeken) |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 15 dec 2010 14:05 Onderwerp: |
|
|
Met wat voor toko doe jij zaken dat er niet eens een adres op de website staat?! _________________ Mine! |
|
|
|
 |
NBE321
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 3
|
Geplaatst: wo 15 dec 2010 20:48 Onderwerp: |
|
|
BG schreef: | Met wat voor toko doe jij zaken dat er niet eens een adres op de website staat?! | Herstel, er staat wèl een postadres op zijn website. Die is echter verschillend met het adres die ik krijg als ik zijn KvK nummer op kvk.nl intyp.
Waar moet ik vanuit gaan? |
|
|
|
 |
|