|
Auteur |
Bericht |
diane46
Leeftijd: 71 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: ma 06 dec 2010 10:33 Onderwerp: ik ben aansprakelijk gesteld wat nu? |
|
|
Ik heb een huis gekocht, nog voordat ik ging verbouwen heeft mijn a.s buren ons een rondleiding door zijn huis gedaan en liet ons scheuren in zijn binnenmuur zien.We hebben sinds kort het huis van binnen gestript en zijn nog niet aan de grote verbouwing begonnen ivm het nog niet hebben van de bouwvergunning.
Ons huis staat los ongeveer 30 cm van het zijne, nu heeft hij mij aansprakelijk gesteld voor die scheuren, er is onlangs een expertiseburo geweest.
Wat moet ik doen? |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: ma 06 dec 2010 13:25 Onderwerp: Re: ik ben aansprakelijk gesteld wat nu? |
|
|
diane46 schreef: | Ik heb een huis gekocht, nog voordat ik ging verbouwen heeft mijn a.s buren ons een rondleiding door zijn huis gedaan en liet ons scheuren in zijn binnenmuur zien.We hebben sinds kort het huis van binnen gestript en zijn nog niet aan de grote verbouwing begonnen ivm het nog niet hebben van de bouwvergunning.
Ons huis staat los ongeveer 30 cm van het zijne, nu heeft hij mij aansprakelijk gesteld voor die scheuren, er is onlangs een expertiseburo geweest.
Wat moet ik doen? |
Welke reden geeft hij aan voor de aansprakelijkstelling? Heeft hij het verslag van het expertisebureau laten zien? _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
diane46
|
Geplaatst: ma 06 dec 2010 13:42 Onderwerp: |
|
|
Hoi hij stelt mij aansprakelijk voor de thans zichtbare en nog te ontstane materiele en immateriele schade.
Diane |
|
|
|
 |
diane46
|
Geplaatst: ma 06 dec 2010 13:45 Onderwerp: |
|
|
En nee heb geen verslag van het expertise buro gezien. |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: ma 06 dec 2010 13:53 Onderwerp: |
|
|
Ik snap het niet helemaal. Op welke manier zou jij die scheuren dan veroorzaakt hebben? Je bent toch nog helemaal niet begonnen met verbouwen? |
|
|
|
 |
diane46
|
Geplaatst: ma 06 dec 2010 14:46 Onderwerp: |
|
|
Uh ja hij zegt dat die scheuren zijn begonnen toen wij daar zoals hij zegt werkzaamheden hebben uitgevoerd, maar dat is dus niet het geval.
Maar zal ik nu mijn verzekering inlichten hierover of het maar op zijn beloop laten. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: ma 06 dec 2010 16:12 Onderwerp: |
|
|
Ik zou nog maar even wachten met actie nemen totdat er een rapportage getoond wordt waarin staat dat de schade door jullie is gekomen. Zolang er alleen maar geroepen wordt dat je aansprakelijk bent is er niets aan de hand.
Wel een leuke kennismaking met je nieuwe buren zeg  _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
diane46
|
Geplaatst: ma 06 dec 2010 16:49 Onderwerp: |
|
|
Oke dat wacht ik maar af, het riekt naar oplichterij, dat is iets wat ik verafschuw.Ik zal je op de hoogte houden
Tot nu toe was het een vriendelijke man, zo zie je maar weer.
Groetjes |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: di 07 dec 2010 9:55 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat er nog wat oude wonden zullen zijn tussen je buren en de vorige bewoners. Dit is natuurlijk een mooie gelegenheid om een poging te wagen om enige schade op een ander af te wentelen. Uiteraard is dit een idee, een gissing, geen oordeel o.i.d.
Afwachten maar gewoon en als hij zo aardig is dan heeft het m.i. zin om met hem om de tafel te gaan zitten en er over te praten. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 07 dec 2010 14:17 Onderwerp: |
|
|
pacta sunt servanda schreef: | Ik zou nog maar even wachten met actie nemen totdat er een rapportage getoond wordt waarin staat dat de schade door jullie is gekomen. | Zou zeggen: niet reageren, totdat TS iets aangetekends krijgt en dat zou ik dan doorsturen?? |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
|
Geplaatst: di 07 dec 2010 15:44 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | pacta sunt servanda schreef: | Ik zou nog maar even wachten met actie nemen totdat er een rapportage getoond wordt waarin staat dat de schade door jullie is gekomen. | Zou zeggen: niet reageren, totdat TS iets aangetekends krijgt en dat zou ik dan doorsturen?? |
Wat bedoel je anders te zeggen dan ik in andere vorm? Afwachten of afwachten.....totdat...... en dan actie ondernemen?  _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 07 dec 2010 18:58 Onderwerp: |
|
|
diane46 schreef: | Hoi hij stelt mij aansprakelijk voor de thans zichtbare en nog te ontstane materiele en immateriele schade.
Diane |
Op welke manier heeft hij u dan aansprakelijk gesteld?
Mondeling of schriftelijk?
Wat was uw eerste antwoord op zijn vermeende aansprakelijkheid?
Zelf zou ik onrustig worden door maar af te wachten wat er gaat gebeuren. Ik zou eerder denken aan een tegen-expertise om zijn rapport alvast als benchmark te gebruiken voor eventueel verdere aansprakelijkheidsstelling.
E.e.a. is wel afhankelijk hoe de aansprakelijkheid op dit moment naar voren is gebracht. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 07 dec 2010 20:07 Onderwerp: |
|
|
pacta sunt servanda schreef: | cvb schreef: | pacta sunt servanda schreef: | Ik zou nog maar even wachten met actie nemen totdat er een rapportage getoond wordt waarin staat dat de schade door jullie is gekomen. | Zou zeggen: niet reageren, totdat TS iets aangetekends krijgt en dat zou ik dan doorsturen?? | Wat bedoel je anders te zeggen dan ik in andere vorm? Afwachten of afwachten.....totdat...... en dan actie ondernemen?  | Heb alleen getracht het moment van ophouden met (gewoon) afwachten aan te geven. |
|
|
|
 |
|