Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 07 aug 2025 4:48
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

ik ben aansprakelijk gesteld wat nu?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
diane46

Leeftijd: 71
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2010 10:33    Onderwerp: ik ben aansprakelijk gesteld wat nu? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een huis gekocht, nog voordat ik ging verbouwen heeft mijn a.s buren ons een rondleiding door zijn huis gedaan en liet ons scheuren in zijn binnenmuur zien.We hebben sinds kort het huis van binnen gestript en zijn nog niet aan de grote verbouwing begonnen ivm het nog niet hebben van de bouwvergunning.
Ons huis staat los ongeveer 30 cm van het zijne, nu heeft hij mij aansprakelijk gesteld voor die scheuren, er is onlangs een expertiseburo geweest.
Wat moet ik doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Laurens02

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN

BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2010 13:25    Onderwerp: Re: ik ben aansprakelijk gesteld wat nu? Reageer met quote Naar onder Naar boven

diane46 schreef:
Ik heb een huis gekocht, nog voordat ik ging verbouwen heeft mijn a.s buren ons een rondleiding door zijn huis gedaan en liet ons scheuren in zijn binnenmuur zien.We hebben sinds kort het huis van binnen gestript en zijn nog niet aan de grote verbouwing begonnen ivm het nog niet hebben van de bouwvergunning.
Ons huis staat los ongeveer 30 cm van het zijne, nu heeft hij mij aansprakelijk gesteld voor die scheuren, er is onlangs een expertiseburo geweest.
Wat moet ik doen?

Welke reden geeft hij aan voor de aansprakelijkstelling? Heeft hij het verslag van het expertisebureau laten zien?

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2010 13:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi hij stelt mij aansprakelijk voor de thans zichtbare en nog te ontstane materiele en immateriele schade.
Diane
diane46

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2010 13:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En nee heb geen verslag van het expertise buro gezien.
MarijnP

Leeftijd: 37
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2010 13:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap het niet helemaal. Op welke manier zou jij die scheuren dan veroorzaakt hebben? Je bent toch nog helemaal niet begonnen met verbouwen?
diane46

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2010 14:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uh ja hij zegt dat die scheuren zijn begonnen toen wij daar zoals hij zegt werkzaamheden hebben uitgevoerd, maar dat is dus niet het geval.
Maar zal ik nu mijn verzekering inlichten hierover of het maar op zijn beloop laten.
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2010 16:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou nog maar even wachten met actie nemen totdat er een rapportage getoond wordt waarin staat dat de schade door jullie is gekomen. Zolang er alleen maar geroepen wordt dat je aansprakelijk bent is er niets aan de hand.

Wel een leuke kennismaking met je nieuwe buren zeg Shocked

Studieomgeving (BA): 

BerichtGeplaatst: ma 06 dec 2010 16:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke dat wacht ik maar af, het riekt naar oplichterij, dat is iets wat ik verafschuw.Ik zal je op de hoogte houden
Tot nu toe was het een vriendelijke man, zo zie je maar weer.
Groetjes
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

BerichtGeplaatst: di 07 dec 2010 9:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat er nog wat oude wonden zullen zijn tussen je buren en de vorige bewoners. Dit is natuurlijk een mooie gelegenheid om een poging te wagen om enige schade op een ander af te wentelen. Uiteraard is dit een idee, een gissing, geen oordeel o.i.d.

Afwachten maar gewoon en als hij zo aardig is dan heeft het m.i. zin om met hem om de tafel te gaan zitten en er over te praten.

Leeftijd: 72

BerichtGeplaatst: di 07 dec 2010 14:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

pacta sunt servanda schreef:
Ik zou nog maar even wachten met actie nemen totdat er een rapportage getoond wordt waarin staat dat de schade door jullie is gekomen.
Zou zeggen: niet reageren, totdat TS iets aangetekends krijgt en dat zou ik dan doorsturen??
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

BerichtGeplaatst: di 07 dec 2010 15:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
Ik zou nog maar even wachten met actie nemen totdat er een rapportage getoond wordt waarin staat dat de schade door jullie is gekomen.
Zou zeggen: niet reageren, totdat TS iets aangetekends krijgt en dat zou ik dan doorsturen??

Wat bedoel je anders te zeggen dan ik in andere vorm? Afwachten of afwachten.....totdat...... en dan actie ondernemen? Rolling Eyes

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 07 dec 2010 18:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

diane46 schreef:
Hoi hij stelt mij aansprakelijk voor de thans zichtbare en nog te ontstane materiele en immateriele schade.
Diane

Op welke manier heeft hij u dan aansprakelijk gesteld?

Mondeling of schriftelijk?

Wat was uw eerste antwoord op zijn vermeende aansprakelijkheid?

Zelf zou ik onrustig worden door maar af te wachten wat er gaat gebeuren. Ik zou eerder denken aan een tegen-expertise om zijn rapport alvast als benchmark te gebruiken voor eventueel verdere aansprakelijkheidsstelling.
E.e.a. is wel afhankelijk hoe de aansprakelijkheid op dit moment naar voren is gebracht.
cvb

Leeftijd: 72

BerichtGeplaatst: di 07 dec 2010 20:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
Wat bedoel je anders te zeggen dan ik in andere vorm? Afwachten of afwachten.....totdat...... en dan actie ondernemen? Rolling Eyes
Heb alleen getracht het moment van ophouden met (gewoon) afwachten aan te geven.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds