|
Auteur |
Bericht |
penaja
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 05 dec 2010 14:54 Onderwerp: Ik heb advies nodig. |
|
|
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb mij bewust aangemeld op dit forum omdat ik graag advies zou willen hebben.
Het gaat om het volgende:
Mijn broer heeft een relatie gehad en heeft ook met deze dame samengewoond. ruim 2 jaar geleden is deze relatie beëindigd en zijn ze ieder hun eigen weg gegaan. Mijn broer heeft het financieel erg moeilijk gehad en zelf een aantal maanden geen of erg weinig inkomsten gehad. Nu werkt hij als internationaal chauffeur en heeft deze week zijn eerste loon ontvangen.
Zaterdagavond belde hij dat er door zijn ex vrijdagavond ruim 800 euro per telefoon van zijn rekening is gehaald, de naam van zijn ex staat bij de afboeking. Hierop heeft hij contact gehad met de bank met het verzoek om dit bedrag terug te vorderen, maar volgens de bank is diet mogelijk omdat de afboeking per telefoon is geweest.
Mijn broer heeft toen aangeifte gedaan bij de politie hier kreeg hij te horen dat het eigenlijk fraude is (?)
Vanmorgen belde hij dat er zaterdagavond weer 300 euro van zijn rekening is afgeboekt op dezelfde manier als vrijdagavond. Wederom heeft hij met de bank gebeld en zijn toegangscode verandert. De helpdesk medewerker heeft tegen hem gezegd dat hij dan het risico loopt dat zijn toegangscode geblokkeerd wordt wanneer zij weer geld op wil nemen. Dit neemt hij voor lief. Vanochtend heeft hij weer met de bank gebeld en toen bleek idd dat zijn toegangscode geblokkeerd was. Uiteraard gaat mijn broer, wanneer hij weer thuis is van het buitenland met de aangiftes naar de bank, maar dat geeft hem geen garantie dat hij zijn geld terug krijgt.
Er is nu 1100 euro van zijn rekening geschreven, wat kan hij nog meer doen om zijn geld terug te krijgen en te zorgen dat dit nooit meer gebeurt.
Graag zou ik hier wat advies van willen hebben. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 08 dec 2010 15:56 Onderwerp: |
|
|
Ik trap ff een open deur in: hij moet er in ieder geval spoedig voor zorgen dat niemand geld van z'n rekening kan halen. Hij kan overwegen om een nieuwe rekening te openen, dan is hij ook niet meer afhankelijk van eventuele fouten die de bank in de toekomst nog kan maken met zijn oude rekening en de daaraan gekoppelde afspraken. Hij kan ook een gesprek met de bank aangaan om nieuwe afspraken over z'n oude rekening te maken, dat moet dan wel duidelijk en 'op papier'.
Hoe hij de 1100 euro terug kan krijgen? Geen idee, daar heb ik geen verstand van. Het lijkt er op dat z'n ex van oude afspraken/voorrechten profiteert. In hoeverre de bank fout zat om aan de opdracht van z'n ex te voldoen en in hoeverre de ex fout zat om zich het geld toe te eigenen, weet ik niet. En in hoeverre daar bewijs voor te leveren is, weet ik ook niet. Op die vragen zal iemand anders antwoord moeten geven. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|