Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 14:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Parkeerboete onterecht vergunninghouder
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jet

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: za 19 feb 2011 20:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe komt het dat de gemeente die vergunning veel te laat opgestuurd heeft en kan je dat aantonen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 19 feb 2011 23:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Thomas-87 schreef:
stel nou ih pv staat dat er geen geldige vergunning in de auto lag (ipv geen vergunning)

verandert dit de zaak?

Luister. Je broer heeft overduidelijk een overtreding begaan (feitcode R592). Of dit nu bewezen wordt door middel van het proces-verbaal of door middel van een verklaring van je broertje dat het net ietsje pietsje anders in elkaar zit is lood om oud ijzer.

Dat hij zijn vergunning nog niet had ontvangen is natuurlijk geen excuus om dan maar de wet te overtreden. Hij had simpelweg zijn auto ergens anders kunnen parkeren.

Maak het nou niet te vermoeiend.

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2011 11:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Jet,

Ik zal dat binnenkort even vragen, ik kom daar nog op terug

@ bona fides,

Misschien had ik erbij moeten zeggen dat hij zijn auto voor zijn huis had geparkeerd... En dat de verordening is ingesteld om de bewoners van de wijk van een parkeerplaats te voorzien.
Jet

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2011 12:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Thomas-87 schreef:
@ bona fides,

Misschien had ik erbij moeten zeggen dat hij zijn auto voor zijn huis had geparkeerd... En dat de verordening is ingesteld om de bewoners van de wijk van een parkeerplaats te voorzien.

Dat maakt niet uit Thomas-87. Hij stond op een plek waar hij niet mocht staan zonder (geldige) vergunning.
Wij kennen deze verordening in mijn wijk ook en zelfs als je (geldige) vergunning niet duidelijk genoeg voor het raam ligt (kenteken moet duidelijk zichtbaar zijn voor de controleurs) ben je de klos en kan je betalen.

De omschrijving is toch heel duidelijk:
Quote:
als bestuurder een voertuig parkeren op een parkeerplaats voor vergunninghouders zonder (duidelijk zichtbare) parkeervergunning, dan wel in strijd met de aan de parkeervergunning verbonden voorwaarden

Hoe het zit als jij kan aantonen dat de gemeente je vergunning te laat opgestuurd heeft weet ik niet. Misschien was de gemeente wel op tijd maar de postbode niet?
Thomas-87

BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2011 13:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke ik weet genoeg...

rechtvaardig vind ik het niet maar goed regels zijn regels

Wou niet de wijsneus uithangen maar mijn gevoel voor rechtvaardigheid vond het nogal onredelijk dat een verordening die is ingesteld voor de bewoners van een wijk tegen de bewoners van die wijk wordt gebruikt. (Hoe stom het ook van mijn broertje was om zijn vergunning niet in de auto te leggen.

Ik laat het er maar bij zitten

mvg
Thomas-87

BerichtGeplaatst: do 24 feb 2011 15:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

never mind...
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 24 feb 2011 16:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

www.wetten.nl WAHV

Lees mijn bericht nog eens goed. De strafbaarstelling moet in een gemeentelijke verordening staan. Ontbreekt zo'n bepaling, dan kan feitcode R592 niet worden gebruikt.

BerichtGeplaatst: do 24 feb 2011 19:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke thanks ik heb het nog even goed doorgelezen en in de plaatselijke parkeerverordening gekeken + WAHV en het is inderdaad strafbaar gesteld...

Quote:
1. Het is verboden gedurende de tijden waarop het parkeren op een belanghebbendenplaats of een autodateplaats slechts aan vergunninghouders is toegestaan aldaar een motorvoertuig te parkeren of geparkeerd te houden:
a. zonder vergunning;
b. zonder dat het motorvoertuig duidelijk zichtbaar achter de voorruit is voorzien van de voor dat motorvoertuig afgegeven vergunning;
c. in strijd met de aan de vergunning verbonden voorschriften.

Hoe dan ook ga ik bezwaar maken tegen de boete (excl administratiekosten) (leerzaam en mssn levert het me wel een fles wijn op;))
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds