|
Auteur |
Bericht |
Bladie
Leeftijd: 95 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: wo 27 feb 2013 14:41 Onderwerp: Contract voor onbepaalde tijd via Uitzendbureau |
|
|
Hallo,
Ik krijg een Fase C contract (onbepaalde tijd) via het uitzendbureau. Op zich heel mooi, zeker in deze tijd. In de vorige contracten (Fase B) stond netjes mijn salaris gespecificeerd, maar in dit nieuwe contract staat er alleen vermeld dat dit afhankelijk is van de opdrachtgever.
Is dit gebruikelijk? Op deze manier ben ik natuurlijk nog steeds niet zeker van de hoogte van mijn inkomen. Mocht de huidige opdrachtgever geen werk meer hebben dan weet ik dus niet welk salaris ik ontvang(?). Het uitzendbureau zal in zo'n geval op zoek gaan naar een andere opdrachtgever, maar moet ik dan iedere baan aannemen dat ze aanbieden of mag ik daar ook eisen aan stellen wat betreft het salaris / werkzaamheden?
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
robertpas
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: do 28 feb 2013 7:08 Onderwerp: |
|
|
Hoi Bladie,
Gefeliciteerd.
Volgens mij moet je dan het loon krijgen zoals "zijnde bij inlener in dienst."
Hoe het met aanbod van werk zit, dat weet ik niet.
Ik lig met TempoTeam in de klins, ze willen me niet betalen zoals het hoort.
Daar is al een zitting over geweest. Ik moet nu beslissen of ik in hoger beroep wil.
Ik citeer de Stichting Naleving CAO voor Uitzendkrachten, onderdeel van de ABU:
"Zowel de NBBU-CAO als de ABU-CAO verstaan onder de inlenersbeloning zowel het loon als pauzes. Dit impliceert dat wanneer het bij de inlener gebruikelijk is dat het loon wordt doorbetaald dit ook voor u geldt als de inlenersbeloning toegepast dient te worden."
Je kunt meer lezen op
http://www.flexnieuws.nl/2013/01/15/inlenersbeloning-verandert-de-flexbranche/
Succes, Robert |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 28 feb 2013 17:13 Onderwerp: |
|
|
M.i. dient in een arbeidsovereenkomst duidelijk worden omschreven tegen welk maandloon de overeenkomst is aangegaan. Daar kan men niet om heen. |
|
|
|
 |
|