Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Force justice ...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 02 aug 2025 18:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Familierecht - Omgangsregeling
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pri

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 13 jun 2012 15:23    Onderwerp: Familierecht - Omgangsregeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

Ik zat een beetje op jullie site te lezen maar kon niet de gewenste informatie vinden. Ik ben namelijk op zoek naar een goede advocaat die familie recht uit oefent.

Mijn ex en ik staan op het punt naar de rechter te stappen omdat wij er niet uit komen met onze zoon (omgangsregeling) en aangezien de moeder in Nederland nogal vaak aan het langste eind trekt en de vader aan het kortste, zoek ik een advocaat die ook zaken heeft gewonnen ten gunste van de vader.

Mijn streven gaat uit naar co-ouderschap, ik zie mijn zoon nu ook al 3 keer in de week (dan mag ik hem naar school brengen en van school halen). Graag wil ik hem ook een paar nachtjes bij mij laten slapen zodat wij meer tijd met elkaar kunnen doorbrengen. Mijn ex heeft al gezegd dat zij niet akkoord gaat met co-ouderschap en alles in de strijd zal gooien om dat te voorkomen.

Verder heb ik ook nog een vraag mbt tot mijn nieuwe relatie. In hoeverre kijkt een rechter naar de nieuwe partner en de nieuwe situatie bij het uitspreken van een vonnis?

Is er iemand die mij informatie kan geven of verder kan helpen? Ik zou het zeer waarderen.

met vriendelijke groet,

PrI
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jewel

Leeftijd: 66
Geslacht: Vrouw

BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 19:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn advies: kijk goed naar je kind. Kan hij dat aan, die co-ouderschap, twee huizen, om de zoveel dagen weer een paar dagen naar een ander huis. Het kind leeft uit een koffer.
Ik begrijp ook de onrust van uw ex. Mijn ex wilde het ook, maar mijn dochter, toen 12 jaar oud, wilde dat niet. Ik wist toen ook dat mijn dochter niet uit de koffer wilde leven. Zij wilde gewoon een omgang van 1x per 14 dagen een weekend. Ik melde dat aan mijn ex, en conclusie: ik kreeg de schuld dat ik het niet wilde. Hij eiste co-ouderschap en toen heb ik ook gezegd dat ik daar pertinent op tegen was omdat onze dochter het niet wilde. Ik kreeg als verwijt dat ik onze dochter gemanipuleerd had.
Jewel

BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 19:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn advies: kijk goed naar je kind. Kan hij dat aan, die co-ouderschap, twee huizen, om de zoveel dagen weer een paar dagen naar een ander huis. Het kind leeft uit een koffer.
Ik begrijp ook de onrust van uw ex. Mijn ex wilde het ook, maar mijn dochter, toen 12 jaar oud, wilde dat niet. Ik wist toen ook dat mijn dochter niet uit de koffer wilde leven. Zij wilde gewoon een omgang van 1x per 14 dagen een weekend. Ik melde dat aan mijn ex, en conclusie: ik kreeg de schuld dat ik het niet wilde. Hij eiste co-ouderschap en toen heb ik ook gezegd dat ik daar pertinent op tegen was omdat onze dochter het niet wilde. Ik kreeg als verwijt dat ik onze dochter gemanipuleerd had.
hilde12

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 20:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoezo uit een koffer leven?

Mijn kinderen wonen ook de ene week bij hun vader en de andere week bij mij.
Geen koffers.. gewoon twee huizen. Bij hun vader hebben ze alles wat ze nodig hebben en hier ook.
Op maandag is de wisseldag.
Alles is goed te plannen, school weet oneven weken daar, even weken hier, geen probleem.
We wonen redelijk dicht bij elkaar, als ze bij hun vader zijn komen ze ook vaak hier aanwaaien, en andersom.
Ze zijn nu 14 en 16 en zijn met co-ouderschap begonnen toen ze 6 en 8 waren.

Een kind heeft twee ouders, en heeft het recht om beide ouders net zoveel te zien.
Jewel

BerichtGeplaatst: vr 15 jun 2012 22:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daarom zeg ik, de ene kind is er wel geschikt voor en de andere kind niet. Nogmaals mijn dochter van toen 12 wilde het niet. Als zij haar vader wilde zien kon dat ook gewoon zonder co-ouderschap. Maar helaas haar vader haakte helemaal af.
hilde12

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 9:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij hebben de keuze niet bij de kinderen gelegd.
Wij vonden het bij de opvoeding horen dat ze door allebei opgevoed worden, dus hebben dat voor hen besloten.
Ze hebben er nooit een probleem van gemaakt, omdat wij gewoon gezegd hebben dat pappa nu ergens anders woont, en dat ze daarom ook daar moesten wonen.
Ermee omgaan of het de normaalste zaak van de wereld is dat ze en bij pappa en bij mamma zijn.

En dat is het ook, of zou het ook moeten zijn.
(en dan heb ik het wel over situaties waar pa en ma normale mensen zijn, die uit elkaar gaan omdat ze samen niet meer verder kunnen, niet omdat pa weggaat omdat ma drinkt, offday ma weggaat omdat pa agressief is, etc etc)
Pri

Leeftijd: 57
Geslacht: Man

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 17:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt!

Mijn zoon is nu ook al op twee dagen in de week bij mij, ik haal hem dan van de opvang en dan blijft hij eten. Daarna breng ik hem naar zijn moeder. Het zou fijn zijn wanneer hij dan gewoon blijft slapen, de volgende ochtend kan ik hem gewoon naar school brengen aangezien hij in de zelfde plaats op school zit. Ik breng hem naast die twee middagen in de week ook al 1 dag in de week naar school. Dat wil zeggen, 's ochtends rijd ik naar het huis van zijn moeder en pik hem op om vervolgens naar school te brengen.

Wanneer ik naar het kind kijk dan lijkt het mij vrij duidelijk! Mijn zoon wil ook graag bij mij zijn, hij geeft vaak aan dat hij wil blijven slapen, maar mijn ex vindt dat niet goed.

Er zou dus in principe niet zoveel veranderen behalve dat mijn zoon die twee dagen dat hij al bij mij is blijft slapen, er is geen sprake van verslaving oid. Mijn nieuwe partner heeft ook een zoon en beide kinderen kunnen het erg goed met elkaar vinden.

Hoe groot achten jullie de kans dat een rechter hiermee akkoord gaat?

Groet,
PrI
Jewel

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 18:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij is co-ouderschap een recht en geen plicht. Het lijkt mij niet dat de rechter een co-ouderschap kan verplichten.

Jouw ex kan nooit gedwongen worden om mee te werken aan co-ouderschap.
hilde12

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 19:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is dus ook een recht van de andere ouder.

De rechter kijkt naar alle partijen, en met name naar het kind.
Als het kind het ook wil moet de moeder wel met hele goede argumenten komen om het tegen te gaan.
Jewel

BerichtGeplaatst: za 16 jun 2012 20:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij het aangaan van co-ouderschap is medewerking van beide ouders verplicht, anders werkt het hele co-ouderschap niet. Jullie moeten beiden hierachter staan.

Het lijkt mij niet dat de rechter iemand kan dwingen tot een co-ouderschap, misschien als iemand alles blokkeert, maar dat lijkt niet in jullie geval.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds