|
Auteur |
Bericht |
Lisax
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: do 02 dec 2010 10:56 Onderwerp: Waar vind ik het arrest van de HR 18-10-1960 NJ 1961, 38 |
|
|
Voor een essay voor bestuursrecht heb ik dit arrest nodig, het is heel erg maar ik kan het dus nergens vinden . Het moet gaan over het onderscheid tussen een concretiserend besluit van algemene strekking en een beschikking.Het staat niet in mijn arrestenbundel en ook via google kan ik het niet vinden.
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: do 02 dec 2010 11:04 Onderwerp: |
|
|
Wanneer ik Google op het nummer kom ik een arrestenbundel register tegen. Het nummer leidt naar het Duivenbloedarrest. Valse aangifte door burgers die een nepoverval hebben gezien.
Kom je hier mee verder? _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
Lisax
|
Geplaatst: do 02 dec 2010 11:51 Onderwerp: |
|
|
Dank je voor je antwoord. Maar dat is niet het arrest wat ik zoek. Het is inderdaad op dezelfde datum gewezen, maar het heeft een ander NJ nummer. En het moet een arrest uit het bestuursrecht zijn. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: do 02 dec 2010 12:26 Onderwerp: |
|
|
O, ok. Dan heb je inderdaad weinig aan mijn verwijzing  _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
advocaatjeleefjenog
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 185
|
Geplaatst: do 02 dec 2010 12:31 Onderwerp: |
|
|
Op rechtspraak.nl kan ik hem niet vinden. Weet je zeker dat hij gepubliceerd is? En heb je ergens een zaaknummer? |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Leeftijd: 120
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 02 dec 2010 13:40 Onderwerp: |
|
|
Je zoekt Varkenshouderij Best.
In rechtsorde.nl kom ik twee verwijzingen naar NJ 1961, 38 tegen.
Helaas niet klikbaar naar de tekst van NJ 1961, 38 zelf.
Verwezen wordt naar:
- NJB 2009/09 De mythe van de concrete norm.
- NJ 1975/164 Art. W 11 APV Meerlo-Wanssum valt onder de in art. 168 Gemeentewet aan de raad toegekende verordenende bevoegdheid; de in art. W 11 neergelegde grenzen van de aan Burgemeester en Wethouders...
_________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 02 dec 2010 15:40 Onderwerp: |
|
|
In deze situatie biedt de papiereneditie van het NJ uitkomst!
Hier is het arrest gewoon in opgenomen. Prachtig op twee A5'jes.
Het is een arrest van de strafkamer. Het gaat wel om een bepalingen uit de APV en de Gemeentewet. _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
Lisax
|
Geplaatst: za 04 dec 2010 12:51 Onderwerp: |
|
|
Oke hartsikke bedankt voor jullie reacties. Dan zal ik opzoek moeten naar een papieren editie. Ik moet een commentaat bij dit arrest schrijven dus alleen litaratuur hierover is niet voldoende, maar wel handig. Nogmaals bedankt. |
|
|
|
 |
ergo sum Redacteur
Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 05 dec 2010 2:59 Onderwerp: |
|
|
Lisax schreef: | Dan zal ik opzoek moeten naar een papieren editie. |
De bibliotheek biedt uitkomst!  _________________ Vivere est cogitare.
 |
|
|
|
 |
|