|
|
| Auteur |
Bericht |
Fection
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 23 nov 2010 19:00 Onderwerp: Loon inhouden |
|
|
Ik bezorg producten bij klanten en heb na een lange dag de steekwagen vergeten bij de klant mee te nemen. Die heb ik toen opgehaald en voor alles bij elkaar houd mijn werkgever nu een uur van mijn loon in.
Naar mijn diee mag dit alleen bij bewuste fouten of grove nalatigheid.
Ik kan dit nergens terugvinden op het internet, ik zou graag iets willen uitprinten wat ik mee kan nemen naar mijn werkgever om te laten zien.
Kan iemand mij helpen? |
|
|
|
|
 |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: di 23 nov 2010 20:25 Onderwerp: |
|
|
Wat is de reden dat hij dat uur inhoud, straf of is hij van mening dat je die steekwagen in je eigen tijd op moest halen en haald hij dat uur van je werktijd af?
Normaal gesproken kan schade alleen verhaald worden door de werkgever bij aantoonbare grove nalatigheid of opzet! |
|
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 126 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 23 nov 2010 20:35 Onderwerp: |
|
|
Artikel 7:611 BW
De werknemer die bij de uitvoering van de overeenkomst schade toebrengt aan de werkgever of aan een derde jegens wie de werkgever tot vergoeding van die schade is gehouden, is te dier zake niet jegens de werkgever aansprakelijk, tenzij de schade een gevolg is van zijn opzet of bewuste roekeloosheid. Uit de omstandigheden van het geval kan, mede gelet op de aard van de overeenkomst, anders voortvloeien dan in de vorige zin is bepaald.
2.Afwijking van lid 1 en van artikel 170 lid 3 van Boek 6 ten nadele van de werknemer is slechts mogelijk bij schriftelijke overeenkomst en slechts voor zover de werknemer te dier zake verzekerd is |
|
|
|
|
 |
Fection
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 23 nov 2010 20:45 Onderwerp: |
|
|
Hij zegt dat hij het doet als straf!
Bedankt wim! |
|
|
|
|
 |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: wo 24 nov 2010 1:30 Onderwerp: |
|
|
Heeft hij dat verder onderbouwd?
Is de steekwagen weer opgehaald in de tijd van de baas of jouw eigen tijd? Maw. viel dit binnen de werktijd of was het ophalen "overwerk"? |
|
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 24 nov 2010 12:32 Onderwerp: |
|
|
| Typefoutje denk ik: het moet zijn art. 7:661 BW |
|
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 126 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 24 nov 2010 14:24 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, typefoutje : 7:661 lid 1 BW
De redactie is uiteraard wel correct. |
|
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 26 nov 2010 15:43 Onderwerp: |
|
|
Jouw baas gaat er van uit dat mensen nooit fouten maken in hun werk en als ze dat wel doen hiervoor gestraft moeten worden.
Vreemd. Ik heb wel eens per ongeluk op 'delete' gedrukt zodat ik alles opnieuw moest doen. Ik kreeg gewoon betaald. |
|
|
|
|
 |
|
|