|
Auteur |
Bericht |
sausje
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 19 nov 2010 11:55 Onderwerp: Probleem met huurvereniging |
|
|
Beste,
Ik zit met een probleem dat ik zojuist een 2de "officiele waarschuwing" heb gekregen van mijn huurvereniging. Dit gaat erover dat ik voor overlast zou zorgen omdat ik het 's nachts praat.
Nu is het zo dat ik voorheen tot diep in de nacht deed gamen, daarbij zit ik dan op teamspeak/ventrilo om met anderen te praten via mijn headset. Toen dr tijd was ik nogal hard aan het praten is had ik vaak uitbarstinging die ervoor deden zorgen dat ik nogal harder ging vloeken en/of op mijn bureaublad deed slaan. Daarvoor heb ik een waarschuwing toen al gekregen en heb hierin ook verandering gebracht, ik heb niet meer uitbarstingen gehad noch ben ik hard gaan praten, ik ben zelfs zachter gaan praten. Hiervoor kunnen een paar mensen garand staan waarmee ik dagelijks op teamspeak/ventrilo zit. Ik ben tevens ook veel vroeger gaan stoppen met gamen of als ik niet wou slapen vroeger van teamspeak/ventrilo afgegaan.
Nu heb ik dus vandaag de 2de waarschuwing gekregen en zal een 3de ertoe lijden dat ik uit huis gezet word. Nu is er maar 1 buurvrouw (die onder mij woont) die hierover klaagt, verder niemand. Nu is deze buurvrouw al een paar keer bij mij aan de deur geweest en hadden we afgesproken dat als ik te luid zou zijn dat zij even naar boven kwam om mij daarop attent te maken, dit heeft ze nooit gedaan maar direct de huurvereniging ingeschakeld. Tevens heb ik sinds de eerst keer dat zij kwam klagen vreemde dingen meegemaakt, zoals bv een zakdoek met snot in mijn brievenbus tot ergere dingen waarbij ze dronken met een honkbalknuppel aan mijn deur stond. Met dat argument en dat ze zelf aan de deur hebben geluisterd hebben ze mij die 2de waarschuwing gegeven. Nu vind ik het zowiezo raar dat als ze hebben staan luisteren aan mijn deur dat er niet aangebeld of geklopt is geworden om te zeggen dat ik rustiger moet zijn, dus in princiepe geloof ik niet dat ze hier echt hebben staan luisteren het 's nachts.
Nu woon ik pas een jaar in deze woning en heb voor €4000,- de muren laten stucken en structuurverf erop en is mijn vermoeden dat woonpunt (mijn huurvereniging) mij eruit wilt hebben om zodoende voor een hogere prijs de woning te verhuren.
Ik wil dus vermijden dat ik zomaar hier uit de woning word geplaatst. Aangezien woontpunt bij de eerste keer tegen mij gezegt heeft dat ik geluk heb, dat ze voor nog mindere dingen mensen eruitgeplaatst hebben en dat ze dat zomaar konden doen, ben ik dus echt bang om deze woning te verliezen en op straat te komen.
Bedankt alvast voor uw tijd om dit te lezen.
Mvg |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 19 nov 2010 12:41 Onderwerp: |
|
|
Een uithuiszetting moet via de rechter, dus zo'n vaart zal het niet lopen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
sausje
|
Geplaatst: vr 19 nov 2010 12:52 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor het alvast duidelijk maken van dat.
Nu is mijn vraag min of meer, is praten in een microfoon geluidsoverlast als je gewoon op normale manier praat?
Zo ja, betekend dat misschien dat de isolatie in de woning niet voldoet aan de wettelijke normen?
Is het voor de rechter genoeg bewijs om de uitzettingbevel te geven als er maar 1 buurvrouw klaagt?
En zo nee, wat kan ik hiertegen dan doen zodat de huurvereniging en buurvrouw mij met rust laat? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: vr 19 nov 2010 13:27 Onderwerp: |
|
|
Over dat praten: tsja wat denk je zelf? Wat jij normaal vindt, kan een ander gruwelijk ergeren. Zeker 's nachts. Je moet je bedenken dat er 's nachts weinig tot geen omgevingsgeluid is. Stemgeluid wordt dan veel sneller gehoord en draagt ook verder.
Als de isolatie niet voldoende is dien je dit op te nemen met de huurdersvereniging. Leg anders een dik tapijt neer. Dat zal ook veel schelen. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
sausje
|
Geplaatst: vr 19 nov 2010 19:14 Onderwerp: |
|
|
Tja het is gewoon normaal praten, daarbij moet je weten dat ik pdd-nos heb, een vorm van autisme, via teamspeak praten is de enigste vorm van communicatie wat ik heb met de buitenwereld aangezien ik zogoed als nooit buiten kom. Het is gewoon normaal praten zoals je ook overdag zou doen als je met iemand staat te praten.
Wat ik wel ergens zag staan was dit:
Quote: | De geluidsgrenzen voor particulieren woningen, gemeten aan de gevel, zijn als volgt:
gemiddeld piekbelasting
overdag (07.00 - 18.00) 50 dB(A) 70 dB(A)
's avonds (18.00 - 23.00) 45 dB(A) 65 dB(A)
's nachts (23.00 - 07.00) 40 dB(A) 60 dB(A) |
Bron: http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/20744-geluidsoverlast-door-buren-wat-mag-en-wat-kan.html
Klopt dit nog? Want ik weet zogoed als zeker dat met gewoon praten je niet boven de 60dB uitkomt.
Verder heb ik woonpunt aangegeven dat het heel erg gehorig is en dat ik graag een onderzoek wou of de isolatie nog aan de wettelijke norm voldoet. Hier wou woonpunt niks vanaf weten en stuurde mij weg.
Geld voor een dik tapijt heb ik ook helaas niet aangezien ik maar van 40 euro per week moet rondkomen omdat ik in de wajong zit.
Mvg |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 19 nov 2010 19:31 Onderwerp: |
|
|
Als gewoon geluid van de buren 's nachts om 4uur mag (politie kan daar niet tegen optreden) zal gewoon spreken ook niet onder de titel overlast kunnen vallen. |
|
|
|
 |
sausje
|
Geplaatst: vr 19 nov 2010 23:11 Onderwerp: |
|
|
De politie is ook al aan de deur hiervoor bij mij geweest en hebben het gewoon allemaal noteerd  |
|
|
|
 |
sausje
|
Geplaatst: wo 24 nov 2010 6:58 Onderwerp: |
|
|
Blijkbaar weet ik nu vanzelf waar dit over gaat,
Ik ben nu net een uurtje wakker en kwam niet meer in slaap, dus dacht om gewoon even achter de pc te zitten en rustig spelletje te doen.
Gaat zojuist de deurbel en staat een boze onderbuurvrouw daar, zegt dingen zoals "dat ik blij kan zijn dat we hier geen pistool mogen hebben anders zou ze me zo door de kop schieten" met de hand in vorm van pistool op mijn voorhoofd gedrukt.
Wat blijkt dus bedenk ik mij net, mijn bureaustoel kraakt als ik erin beweeg en dit zal waarschijnlijk door de vloer heengaan en bij haar overkomen alsof ik kabaal maak. Dit zal waarschijnlijk ook de oorzaak van de laatste weken haar klachten bij woonpunt.
Sorry hoor maar als ik nog niet eens met mijn stoel mag bewegen omdat deze al wat ouder is en dat geluid maakt, waar moet dat dan nog heen?!
Maargoed nu zal ze waarschijnlijk WEER een klacht gaan indienen hierover en ik trek uiteindelijk aan het korste einde bij woonpunt (vanwege dat ze in de 40 is en een kind heeft en ik maar 25 ben...) |
|
|
|
 |
|