|
Auteur |
Bericht |
athw
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: zo 02 jan 2011 18:50 Onderwerp: Ik ben Belg, word gevorderd door Nederlands incasso. |
|
|
*edit*
Laatst aangepast door athw op ma 10 jan 2011 17:10, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: zo 02 jan 2011 20:20 Onderwerp: |
|
|
Woonplaats Gent maar je studeert in A'dam? |
|
|
|
 |
athw
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: zo 02 jan 2011 20:44 Onderwerp: |
|
|
Sovereign schreef: | Woonplaats Gent maar je studeert in A'dam? |
Nee, ik studeer niet in Amsterdam maar in Antwerpen aan de UA. Dat is een foutje.
Het probleem is dat ik het niet makkelijk aangepast krijg. Er staan namelijk geen Belgische universiteiten in de keuzelijst, en wanneer ik de lijst gewoon op "blanco" zet en wil saven, krijg ik melding:
Quote: | Uw profiel is niet bijgewerkt omdat u bepaalde velden niet hebt ingevuld.U moet uw studieomgeving, waar u uw bachelor volgt / heeft gevolgd, opgeven.
U moet uw bachelor studie opgeven. |
|
|
|
|
 |
Sovereign
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 667
|
Geplaatst: ma 03 jan 2011 0:31 Onderwerp: |
|
|
athw schreef: | Sovereign schreef: | Woonplaats Gent maar je studeert in A'dam? |
Nee, ik studeer niet in Amsterdam maar in Antwerpen aan de UA. Dat is een foutje.
Het probleem is dat ik het niet makkelijk aangepast krijg. Er staan namelijk geen Belgische universiteiten in de keuzelijst, en wanneer ik de lijst gewoon op "blanco" zet en wil saven, krijg ik melding:
Quote: | Uw profiel is niet bijgewerkt omdat u bepaalde velden niet hebt ingevuld.U moet uw studieomgeving, waar u uw bachelor volgt / heeft gevolgd, opgeven.
U moet uw bachelor studie opgeven. |
| Duidelijk.
Voor wat betreft je vraag, ik zie Pro Finca niet staan in de lijst van ondernemingen die zich hebben aangemeld in België. Even daargelaten dat die regel nieuw is voor mij, ik zou Pro Finca dan ook berichten dat zij niet gerechtigd zijn om de vordering op enigerlei wijze te innen nu zij niet geregistreerd staan in België. Daarenboven zou ik ze mededelen dat je een klacht indient c.q. melding daarvan maakt bij de desbetreffende instantie. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 03 jan 2011 8:01 Onderwerp: |
|
|
Sovereign schreef: | Voor wat betreft je vraag, ik zie Pro Finca niet staan in de lijst van ondernemingen die zich hebben aangemeld in België. | En Profinca? |
|
|
|
 |
Sovereign
|
Geplaatst: ma 03 jan 2011 20:38 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | Sovereign schreef: | Voor wat betreft je vraag, ik zie Pro Finca niet staan in de lijst van ondernemingen die zich hebben aangemeld in België. | En Profinca? | Dit is de meest recente lijst, dus nee ik zie 'm niet. |
|
|
|
 |
Flying V
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 28 jan 2011 21:23 Onderwerp: |
|
|
wat is nou eigenlijk het probleem? er wordt alleen gesproken over ingeschreven staan of geregistreerd staan van een incassobureau????
Anyway, Een nederlandse schuldeiser kan gewoon over de grens heen incasseren. Op grond van een EU verdrag kunnen vorderingen over de grenzen heen ingevorderd worden. Indien zelfs de Nederlandse rechter het Nederlandse vonnis dusdanig inkleedt als een Europese titel, kan een belgische deurwaarder die vordering incasseren. |
|
|
|
 |
Flying V
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 28 jan 2011 21:23 Onderwerp: |
|
|
wat is nou eigenlijk het probleem? er wordt alleen gesproken over ingeschreven staan of geregistreerd staan van een incassobureau????
Anyway, Een nederlandse schuldeiser kan gewoon over de grens heen incasseren. Op grond van een EU verdrag kunnen vorderingen over de grenzen heen ingevorderd worden. Indien zelfs de Nederlandse rechter het Nederlandse vonnis dusdanig inkleedt als een Europese titel, kan een belgische deurwaarder die vordering incasseren. |
|
|
|
 |
|