|
Auteur |
Bericht |
Ree
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 22 nov 2010 18:28 Onderwerp: Ontruiming afwenden |
|
|
Hallo aan eenieder die dit leest,
Ik ben woonachtig bij mijn moeder, vandaag kwam er een brief in de bus dat wij vanaf januari 2011 uit ons huis gezet gaan worden. (happy newyear!)
Ik persoonlijk wist jammerlijk genoeg niets af van de zaken die tot dit hebben geleid.
Volgens mijn moeder is het een achterstand van 3 maanden en is ze door een ongelukkige samenloop van omstandigheden (en tevens nalatigheid van haarzelf) niet bij de kantonrechter komen opdagen en heeft ze zelf de grote van de problemen niet kunnen inschatten.
Mijn vraag is niet wat er had moeten gebeuren om dit te voorkomen of iets dergelijks. (sowieso zal ik me véél meer moeten gaan bemoeien met haar financiële zaken).
Mijn vraag is of deze uitspraak nog afgewend kan worden. Wat kunnen wij doen voordat de deadline van 2011 er is, om ervoor te zorgen dat wij hier kunnen blijven wonen?
Kunnen we überhaupt nog wat doen?
Bij voorbaat dank voor de raad en advies. |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: ma 22 nov 2010 20:32 Onderwerp: |
|
|
Omdat je moeder niet is op komen dagen, is ze bij verstek veroordeeld. Even ervan uit gaande dat de brief de eerste mogelijkheid is waarmee ze met het vonnis bekend is geraakt (als die aanname niet juist is moet je dat maar even aangeven) kan ze nog tegen het vonnis in verzet. Ze hoeft zich dus nog niet bij het vonnis neer te leggen.
Gezien de belangen is het wellicht verstandig een advocaat te raadplegen. |
|
|
|
 |
|