|
|
| Auteur |
Bericht |
klokkie
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 26 nov 2010 22:57 Onderwerp: recht op tantieme? |
|
|
Goede avond,
Ik heb ontslag genomen bij mijn huidige werkgever, mij laatste werkdag is 31-12-10.
Normaal gesproken krijgen wij in Juni een tantieme uitbetaald over de resultaten van het vorige jaar. In Juni werk ik niet meer bij deze werkgever, maar ik heb wel het hele jaar gewerkt (2010). Heb ik nu nog recht op dit tantieme? Mijn werkgever beweert van niet, maar ik denk van wel.
Alvast bedankt voor uw hulp.
Mvrgr,
Jeroen Klok |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: zo 28 nov 2010 7:47 Onderwerp: |
|
|
Waarschijnlijk niet. Het is niet ongebruikelijk om zo'n bonus alleen toe te kennen aan werknemers die nog bij het bedrijf werken. Daarmee heeft zo'n bonus het nuttige effect om werknemers aan het bedrijf te binden, en kost de bonus het bedrijf geen geld voor mensen die al hebben aangetoond niet loyaal aan het bedrijf te zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
klokkie
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 28 nov 2010 14:56 Onderwerp: |
|
|
| Bedankt voor het antwoord. Maar het staat wel in mn contract dat ik hier recht op heb als de resultaten goed zijn. Veranderd dit nog iets? |
|
|
|
|
 |
IDH
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 28 nov 2010 16:36 Onderwerp: |
|
|
Wat is het gebruik binnen het bedrijf?
Staat er iets in het personeelshandboek over het moment van uitkeren en het hebben van een dienstverband met de werkgever op betreffend moment?
Is het personeelshandboek van toepassing verklaard in je arbeidsovereenkomst? |
|
|
|
|
 |
|
|