Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Volkshuisevest...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
verkiezingsbed...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 10 aug 2025 7:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bezwaarschrift te laat ingediend.
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
melia

Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2010 21:36    Onderwerp: Bezwaarschrift te laat ingediend. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb dus een probleem. Mijn bezwaarschrift is enkele dagen te laat ontvangen. Ik weet niet of het aan de post ligt. Ik heb het in ieder geval op tijd ingeleverd

Ik heb dus een brief van de gemeente ontvangen waarin een brief van motivering moet schrijven, ik moet dus een geldige reden hebben die gegrond en beargumenteerd kan worden.

Welk speciale reden zou je dan kunnen geven waardoor je bezwaarschrift alsnog in behandeling word genomen?

En hoe kun je dat zo goed mogelijk onderbouwen?

Iemand hier ervaring mee?

Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn

Groet, Naima
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2010 22:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ingeleverd? Wat bedoel je daarmee? In oranje brievenbus geduwd? Je hebt bijna geen kans tenzij je aangetekend hebt verzonden binnen de termijn of er een poststempel is waaruit blijkt dat je voor de termijn de brief op de post hebt gedaan en hij er één week over heeft gedaan maximaal (hoeveel te laat was je?).

Die geldige reden moet een zodanige reden zijn dat jij echt niet in staat was het bezwaarschrift in te dienen. Bijv. dat je onderweg naar de brievenbus bent aangereden en in coma bent geraakt.

Mocht je niets kunnen bedenken dan zou je het op de baggerkwaliteit van de post kunnen gooien. Ik zou dan wel wat nieuwsberichten meesturen waaruit dat blijkt (http://www.nu.nl/economie/2332933/opta-onderzoekt-falende-postbezorging-tnt.html bijvoorbeeld).

Om heel eerlijk te zijn: er zijn bijna geen redenen te vinden die leiden tot het alsnog in behandeling nemen van het bezwaarschrift. De meeste redenen zeggen namelijk niets over het feit dat je de 5,9 weken ervoor ook niets kon doen.
ksan

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 16 nov 2010 0:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

melia schreef:
Mijn bezwaarschrift is enkele dagen te laat ontvangen. Ik heb het in ieder geval op tijd ingeleverd

Enkele dagen is minder dan een week, en het is voor het vertrijken van de termijn ter post bezorgt. Misschien kan artikel 6:9 Lid 2 AWB: Bij verzending per post is een bezwaar- of beroepschrift tijdig ingediend indien het voor het einde van de termijn ter post is bezorgd, mits het niet later dan een week na afloop van de termijn is ontvangen. iets voor je betekenen. Ervaring met gemeenten leert dat die pas na een week in hun post vakje kijken. Een keer presteerden ze het om het 9 dagen na ontvangst te stempelen als "ontvangen" Ik heb zelf een aantal maal succesvol bezwaar ingedient tegen een termijn overschrijding met het gebruik van art 6:9 lid 2 AWB. Tegenwoordig geef ik het af en vraag ontvangstbevestiging bij de portier (met datum stempel en handtekening)
BG

BG

BerichtGeplaatst: di 16 nov 2010 14:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

TS moet datum van verzending aantonen. Als er geen poststempel is of niet aangetekend is verzonden dan wordt dit een onmogelijk verhaal.
Beijington

Beijington

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: do 18 nov 2010 18:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Naima,zou de raad van Ksan opvolgen en je op dat artikel beroepen.Het IS ontvangen , maar een paar dagen te laat. Dus binnen de termijn van een week.
J e kunt in je antwoord ook vragen om een kopie van het poststempel
Mijn ervaring is ook, al lever je het bij de balie af, dat het NOG een week intern kan zwerven. Laat staan dat ZIJ op tijd reageren.
Als je dan een ontvangstbewijs hebt, kunnen ze daar niet om heen, Idee voor de volgende keer.

Als ik documenten voor IND heb , ga ik het ook zelf brengen, kost wel een uurtje voor je weer buiten staat, maar dan heb je bewijs van inleveren, met een omschrijving van de stukken.
Maar ja, IND is hier vlak bij, eitje dus. Very Happy
BG

BG

BerichtGeplaatst: do 18 nov 2010 19:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als poststempel er was dan lijkt het mij dat het bestuursorgaan dat ambtshalve constateert en speelde deze discussie niet... Het bezwaarschrift moet dan wel met TNT Post zijn verstuurd dus niet afgegeven. Tegenwoordig worden er bijna nooit meer poststempels op enveloppen gezet.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds