Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
BruintjeBeer
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 18 nov 2010 16:51 Onderwerp: Verhalen teruggevorderde voorlopige teruggave op ex partner |
|
|
Ik ben in 2008 gescheiden. In 2009 is per 31 augustus de gezamenlijk gekochte woning verkocht. Wij waren gehuwd in gemeenschap van goederen. Alle restschulden zijn in goed onderling overleg vereffend. De hypotheeklasten van 1 januari t/m 31 augustus zijn naar rato van inkomen tussen mijn ex partner en mij verdeeld. Hierbij is de op mijn bankrekening ontvangen voorlopige belastingteruggave eveneens naar rato van inkomen in mindering gebracht op het voor de hypotheeklasten bij te dragen bedrag.
Tot zover geen probleem...
Bij de belastingopgave over 2009 kwam ik tot de realisatie dat ik eenzijdig de voorlopige teruggave voor de hypotheekrenteaftrek had ontvangen, terwijl ik maar recht had op 50% van deze aftrekpost. Ik heb hiervan mijn ex partner op de hoogte gesteld en haar aangegeven dat zij eveneens 50% van de betaalde hypotheekrente kon aftrekken. Gelet op het feit dat ik al 100% had ontvangen en maar recht had op 50% betekende voor mij een terugbetaling van een aanzienlijk bedrag aan teveel ontvangen voorlopige belastingteruggave. Mijn ex partner had nog niets ontvangen en had eveneens recht op 50%, d.w.z. een aanzienlijke extra teruggavepost.
Ik zelf heb in augustus 2009 de vordering van de belastingdienst betaald. Ik heb mijn ex partner verzocht met mij contact op te nemen na ontvangst van deze extra teruggavepost. Na recente vragen mijnerzijds geeft mijn ex partner aan niet op mijn eis om onderlinge verrekening in te gaan.
Kan iemand mij aangeven wat de kansen zijn om alsnog onderlinge verrekening met mijn ex partner af te dwingen. Welke weg kan ik hiervoor het beste bewandelen.
Bij voorbaat dank voor elke reactie. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|