Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 4 van 4 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4 |
|
Auteur |
Bericht |
BartL
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 29 nov 2010 12:05 Onderwerp: |
|
|
HenkR schreef: | Tja, dat was geen antwoord op mijn vraag.
Er werd een forse terechtwijzing op mijn reactie gegeven, misschien terecht en misschien onterecht.
Maar wie oordeelt daarover? En waar zijn wij mee bezig?
Ontbreekt er nu iets aan de forumregels, vraag ik mij af? |
Ach, zo fors was de terechtwijzing toch niet? Ongepast was het woord dat ik gebruikte .
We geven wat mij betreft juridisch advies. Dat lijkt me de bedoeling van dit forum. Juridische argumenten wat uitrekken om een sluitend of overtuigend verhaal te krijgen lijkt mij meer dan in orde.
In deze casus was er sprake van schade en een aansprakelijkheidsvraagstuk. Creatief adviseren over het aansprakelijkheidsvraagstuk vind ik dus geen probleem. Strikt genomen is de vraag wat de schade is niet juridisch en wanneer we daar creatief in gaan adviseren dan wordt het wat mij betreft discutabel. De TS geeft de feiten en daar gaan wij mee aan de slag. Hem adviseren om de feiten aan te passen heeft niets juridisch.
Maar goed, dit is enkel mijn mening. Dit forum is gemoderate en dat betekent dat de mods de baas zijn. Wat mij er uiteraard niet van weerhoudt mijn mening te geven (waar jij het weer oneens mee mag zijn). |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 01 dec 2010 3:33 Onderwerp: |
|
|
Ja Bart ik kan me prima vinden in je zienswijze.
Ik houd ook niet van 'smerige tips'. We hebben ons aan de wet te houden immers.
Maar soms kan het rechtvaardig zijn om iets op een 'verkeerde' manier recht te zetten als het anders niet kan. Zo werkt het vaak in de wereld.
Nouja, ik ga er maar vanuit dat bij twijfel of advies op de grens zit er meer naar de letter der wet zou moeten worden gekeken dan naar het zegevieren van het recht.
Want het is een forum voor rechtenstudenten eigenlijk.
Hopelijk zijn topicstarters zich van de gevolgen daarvan bewust.
Ik vatte het waarschijnlijk als forse terechtwijzing op omdat ik zelf al vermoedde dat ik wat over een grens ging op belangrijk gebied. Een grens die weliswaar niet in de forumregels staat maar wel belangrijk is.
BartL schreef: | Hem adviseren om de feiten aan te passen heeft niets juridisch. |
Het 'aanpassen' of het 'verkeerd' interpreteren/presenteren van feiten lijkt mij schering en inslag in de juridische praktijken van juristen.  _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 4 van 4 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3, 4 |
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|