|
Auteur |
Bericht |
Djoeke W.
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 03 nov 2010 1:08 Onderwerp: Vraag over inhoudsindicatie/samenvatting op Rechtspraak.nl |
|
|
Op Rechtspraak.nl zie ik bij inhoudsindicatie met regelmaat: Quote: | Deze uitspraak wordt gepubliceerd op verzoek. De rechtbank had de uitspraak niet voor publicatie geselecteerd. Om die reden is er geen samenvatting. |
Bij uitspraak www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BO1903 staat bij inhoudsindicatie/samenvatting: Quote: | Er lijkt soms sprake van overschatting van de mate van het eigen gelijk in arbeidsconflicten (beter nog: in zaken waarin partijen soms zelfs van opvatting verschillen over de vraag of zich wel een relevant conflict voordoet). Niet onderschat kan worden dat ook gemachtigden een belangrijke rol spelen bij het aanhangig maken van een zaak bij de kantonrechter door de wijze waarop zij de kans op (financieel) succes inschatten en aan de eigen cliënt voorhouden. Ook in de loop van de behandeling van zo'n zaak kan het belang van een open en flexibele opstelling van partij én gemachtigde niet genoeg benadrukt worden. Door al te hardnekkig van het eigen gelijk uit te gaan, worden soms evidente kansen op een vergelijk ter oplossing van het 'conflict' zelf over het hoofd gezien of naar de achtergrond gedrukt en blijken die later - door de eenmaal ingezette strijdmethode - definitief achterhaald te zijn. | Bovenstaande is niet terug te lezen in betreffende uitspraak.
Quote: | BESLISSING
Voor het geval [verzoekster] haar verzoek uiterlijk 21 oktober 2010 niet intrekt:
Ontbindt de tussen partijen bestaande arbeidsovereenkomst met ingang van 1 november 2010.
Compenseert de proceskosten in die zin, dat iedere partij de eigen kosten draagt.
Voor het geval [verzoekster] haar verzoek uiterlijk 21 oktober 2010 intrekt:
Compenseert de proceskosten in die zin, dat iedere partij de eigen kosten draagt. |
Bij de inhoudsindicatie staat:
Quote: | Werkneemster heeft niet gebruikgemaakt van de mogelijkheid tot intrekking van het verzoek. |
Ook dat laatste staat niet in uitspraak www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BO1903. De inhoudsindicatie/samenvatting van de uitspraak betreft achteraf-commentaar en/of duiding. Onder wiens verantwoordelijkheid wordt achteraf-commentaar en/of duiding verschaft m.b.t. inhoudsindicatie/samenvatting op Rechtspraak.nl? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 03 nov 2010 17:31 Onderwerp: |
|
|
Dat is de redactie van Rechtspraak.nl. Zij selecteren volgens mij ook de relevante uitspraken. Je zou dit terug kunnen koppelen aan hen. Er is volgens mij kort geleden een discussie geweest over de openbaarheid van rechtspraak en de rol van die redactie. Volgens mij is die in het blad Mr. gevoerd. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|