Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
jennyendimi
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 nov 2010 13:19 Onderwerp: herberekening kinderallimentatie |
|
|
hallo allemaal,
Ik ben een man van 33 heb twee kinderen bij mijn ex, allimentatie berekening gedaan door de rechtbank en ik betaal 350euro voor mijn twee zoons, niet getrouwd geweest. dus betaal geen partner allimentatie. mijn ex heeft een vriend, (mijn ex beste vriend) zij wonen niet officieel samen! Ik heb ook een nieuwe vriendin en heb daar samen een zoontje mee, en zij had zelf ook al een zoontje. mijn vriendin kwam zonder werk en ik kreeg loonbeslag voor achterstallig allimintatie. de uitspraak heeft bij elkaar een jaar geduurd dus ze wilde alles met terug werkende kracht! ons inkom was dus een jaar lang 1160 euro! wij hebben een hypotheek. mijn vriendin was zwanger dus kreeg niet makkelijk nieuw werk en de ww kwam ook niet over de brug. Nu willen wij een herberekening voor de kinderallimentatie omdat we een zoontje bij hebben gekregen. niet omdat we de andere kinderen minder willen geven, maar dat het rechtsgeldig is. want ik denk dat iedereen dit zegt maar mijn ex is dus echt zwaar gestoord! heeft iemand tips of enige duidelijkheid hoe we van uit hier uit verder aan moeten pakken?
mvg |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: di 02 nov 2010 13:18 Onderwerp: |
|
|
Je kunt naar een advocaat gaan om te laten berekenen of een wijzigingsprocedure zin heeft.
In welke regio woon je? |
|
|
|
 |
Flup
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: di 02 nov 2010 18:20 Onderwerp: |
|
|
In geval van een 'nieuw' kind heeft het meestal zin om eens naar de KA te kijken. Let wel: u bent samenwonend, dus uw partner draagt bij aan de woonlasten, wat op zijn beurt weer draagkracht verhogend werkt.
Als u zich laat raden door een goed raadsman, zoals hierboven al vermeld, en u legt uw (complete) gegevens op tafel, dan verwacht ik een herziening in de KA.
Overweeg ook de kosten van een dergelijke procedure, die loopt al snel richting de 3K, is het u dat waard, met andere woorden, brengt die procedure (uitgaande van een 'goede' afloop) u dat op.
Voor mezelf sprekend, yep, het was het waard en het brengt het op, maar dat is puur financieel gerekend. Ik betaal nu een 400 aan KA (2 kids) en heb dus wat over om aan mijn derde te besteden, rechtvaardig vind ik.
Overweeg wel het feit dat u voor uw kinderen moet zorgen, zowel financieel als emotioneel, maar vergeet daarbij niet dat ook uw ex die verplichting heeft.
Sterkte en wijsheid in deze. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|