|
Auteur |
Bericht |
JimVries
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: wo 03 nov 2010 22:11 Onderwerp: Uitsluiting Tentamen wegens gemiste werkgroep |
|
|
Beste allemaal,
Vorige week heb ik voor de derde keer een verplichte werkgroep gemist. Je mag er 2 missen, met een goede reden. Bij 3 gemiste werkgroepen mag je geen tentamen meer doen en als gevolg daarvan ook geen hertentamen.
Nu heb ik voor de eerste 2 keren afwezigheid een medische verklaring, maar voor de derde heb ik geen verklaring. Ik was deze gewoon vergeten..
Bij de examencommissie kan ik nu in beroep gaan tegen de beslissing om uitgesloten te worden, maar vooraf staat al zo'n beetje vast dat dit kansloos is.
Kan iemand mij helpen met hoe ik dit het beste kan aanpakken, en toch kans maak ? |
|
|
|
 |
Judge Tatting
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 222
|
Geplaatst: vr 05 nov 2010 21:11 Onderwerp: |
|
|
Mijn ervaring leert dat men op universiteiten, mits je een gemotiveerde student bent, hier vrij soepel mee omgaat. Ik zou niet meteen naar de examencommissie stappen. Maak alles wat je voor je colleges moest voorbereiden en laat dat aan je docent zien. Neem natuurlijk ook die doktersverklaring mee. Slijm een beetje, ben bescheiden en integer. Ik kan me niet voorstellen dat er geen uitzondering wordt gemaakt. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: vr 05 nov 2010 22:29 Onderwerp: |
|
|
Zonder heel flauw te willen doen kan ik me eerlijk gezegd nauwelijks anders voorstellen dat dan er geen uitzondering gemaakt wordt. Zoals TS zelf al meldt heeft hij voor zijn derde afwezigheid geen geldige reden. Dat hij die voor de eerste twee keer wel had maakt daarbij niet uit. Als ik de docent in kwestie was zou ik de regels gewoon handhaven. Al was het maar omdat het einde anders in no time zoek is en iedereen uitzonderingen wil. Coulance betekent voor mij in dit soort gevallen dat als iemand drie gevallen van overmacht heeft, hij wel het tentamen mag maken. _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
|