Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 22 jun 2025 1:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

heeft VAR-besluit-voornemen, opschortende werking dwangsom?
Moderators: Michèle, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Wat vind u van de woonplaatskeuze en werkwijze van VAR-Groningen
de Overheid doet het goed
80%
 80%  [ 4 ]
de Overheid doet het niet goed
20%
 20%  [ 1 ]
hier moet nader onderzoek naar worden gedaan
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 5

Auteur Bericht
xs

Leeftijd: 65
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): NTI

BerichtGeplaatst: za 23 okt 2010 11:00    Onderwerp: heeft VAR-besluit-voornemen, opschortende werking dwangsom? Reageer met quote Naar onder Naar boven

15-10 belde ik var groningen wegens verstrijken beslistermijn.
fiscus zegt: besluit is vandaag 15-10 verzonden

ik zeg: hoe kan dat nou? ik heb nog niet eens uw voornemen gehad..
fiscus zegt: we hebben 15-10 geen besluit maar voornemen verzonden

ik zeg: dan krijgt u hierbij ingebrekestelling met faxbevestiging 15-10 omdat een voornemen, nog geen besluit is.
fiscus zegt: geen probleem, geen dwangsom als besluit er voor 29-10 is

het voornemen geeft echter ook mij een reactietermijn tot 29-10

mijn reactie per 28-10 zal oa zijn, dat ik pas na 29-10 definitief kan reageren, oa omdat aan mijn wettelijk dossierinzagerecht, waarom ik al eerder had gevraagd, nog niet is voldaan, en ik daarom voorshands nog niet definitief, maar enkel nog maar voorlopig kan reageren, op het voornemen van afwijzen van mijn bezwaar.

ik ben daarbij ook van mening, dat ik mijn dossier bij mijn eigen belastingkantoor mag inzien en daarvoor niet naar VAR-Groningen hoef

VAR-Groningen is immers een ondersteunend buro van mijn inspecteur

hetzelfde geldt, voor mijn recht mondeling te worden gehoord

ook vind ik, dat ik alle relevante stukken tegen ontvangstbewijs! bij mijn eigen belastingkantoor zou mogen inleveren, nu VAR-Groningen de goede ontvangst van diverse door mij toegestuurde stukken ontkent en de schuld aan TNT post geeft, waardoor enkel dure aangetekende stukken mogelijk zijn voor zekerheid met veel tijdverlies bij postkantoor etc.

ook vind ik, dat VAR-Groningen per FAX bereikbaar moet zijn.

VAR-Groningen zegt, dat dit alles om organisatorische redenen niet kan

ik vind ook, dat met de keuze voor VAR-buro in het afgelegen groningen hiermee een doel-redenatie wordt gevolgd om burgerrechten te omzeilen.

mijn vraag is nu, of mijn wettelijke rechten van dossierinzagerecht en mijn 14-dagen-termijn recht op zienswijze na voornemen bezwaar, de ingangsdatum dwangsom kunnen opschorten, danwel of de fiscus al mijn genoemde rechten, in hun eigen beslistermijn moet zien uit te voeren.

fiscus heeft reeds de beslistermijn 6 weken verdaagd, maar nu is de VAR-Groningen-traineer-koek, m.i. dus geheel op.

genoemde reactie van VAR-Groningen vind ik zowiezo onbehoorlijk, omdat, ongeacht de dwangsom, er wordt erkend, dat niet tijdig is beslist, hetgeen klachtwaardig is, waarvoor geen excuses worden aangeboden.

instelling van een apart VAR-buro vind ik zowiezo een slechte zaak.

een VAR-buro, niet centraal gelegen, maar bijv. voor extra groningse werkgelegenheid, kan zijn bestaansrecht enkel bewijzen, door zoveel mogelijk aanvragen VAR's-WUO af te wijzen.

de extra VAR-ambtenaren die hierdoor een baan krijgen weten dat ook

hetgeen kan leiden tot extra ongenoegen van burgers, die door soms voortvloeiende doel-redenaties van deze speciale VAR-ambtenaren, hierdoor soms onnodig geen -vaak van levensbelang zijnde- VAR-WUO meer krijgen, waarin voorheen de belastinginspecteurs, die deze m.i. VAR-WUO-afwijs-prestatie-druk niet hadden, en wel! bereid waren tot persoonlijk kontakt, vaak veel soepeler waren

uiteraard worden nu vooral, de minder weerbare allochtone starters, het zwaarst getroffen door deze nieuwe klinische aanpak van VAR-Groningen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ronald78

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2010 13:34    Onderwerp: Re: heeft VAR-besluit-voornemen, opschortende werking dwangsom? Reageer met quote Naar onder Naar boven

xs schreef:
mijn reactie per 28-10 zal oa zijn, dat ik pas na 29-10 definitief kan reageren,

Daarmee uiteraard de beslistermijn opschortend
Quote:

uiteraard worden nu vooral, de minder weerbare allochtone starters, het zwaarst getroffen door deze nieuwe klinische aanpak van VAR-Groningen.

Waar slaat dat nu weer op?

Wat is nu eigenlijk je stelling, of vraag?

BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2010 18:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dossier-inzagerecht en zienswijze geven op een besluitvoornemen, zijn wettelijke rechten, die m.i. binnen de beslistermijn moeten vallen

het bestuursorgaan heeft vanaf besluitdatum, inclusief evt.verlengtermijn, max 18 weken om op bezwaar te beslissen.

als het bestuursorgaan, in redelijkheid, bijv. 15 weken na besluitdatum een besluitvoornemen afgeeft, met 2 weken tijd voor zienswijze, kan er ruim op tijd worden beslist

als het bestuursorgaan echter pas na 18 weken het besluitvoornemen geeft, met 2 weken tijd voor zienswijze, en de burger stelt direct het bestuursorgaan voor niet tijdig beslissen in gebreke, met afgifte zienswijze, net binnen 2 weken, en het bestuursorgaan beslist bijv. 2 weken later, is er mi 2 weken dwangsom verbeurd, en is er 4 weken beslis-wanprestatie

de overheid doet het m.i. in zoverre 'goed', dat voor 42 euro griffierecht elke var-beslissing zonder advocaat bij belastingrechter vernietigbaar is

de var-toetsing in eerste aanleg, duurt tussen 5 dagen en 8 weken

var-groningen kan dus ongestraft, max. 26 weken var's-wuo traineren,
en dit naar ambtelijke willekeur, bijv. bij ongewenste zzp-ers toepassen.

de benadeelde burger kan dit traineren doorkruisen, door direct na bezwaarschrift, voor 42 euro, voorlopige voorziening aan te vragen.

nadeel is, dat de var-motivatie van buro var-groningen dan pas ter zitting duidelijk wordt, zodat je dan minder kans hebt dan bij normaal beroep.
BG

BG

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2010 19:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap helemaal NIETS van je verhaal MAAR bij een ingebrekestelling op grond van de Awb heeft het bestuursorgaan nog twee weken de tijd om alsnog te beslissen ZONDER dat er een dwangsom is verbeurd.
xs

BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2010 20:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat ben ik helemaal met je eens.

Dat betekent dus, dat als het besluitvoornemen, na burger's ingebrekestelling, in die 2 extra weken begunstigingstermijn, nog niet is omgezet, in een 'echt' besluit, de dwangsom dan direct moet ingaan.
BG

BG

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2010 21:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niet wat dit betekent want zoals ik al heb gezegd snap ik van je verhaal niets.
xs

BerichtGeplaatst: do 28 okt 2010 6:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Samenvattend dan:

1. Als je op de laatst toegestane beslisdatum, geen besluit, of enkel een besluitvoornemen hebt ontvangen, download dan direct het dwangsomformulier van www.belastingdienst.nl en fax het direct, of geef het tegen ontvangstbewijs af, zodat de 14-dagen-termijn direct ingaat.

2. Maak kopie voor jezelf en stuur het dezelfde dag aangetekend op, met bericht van ontvangst.

De dwangsom gaat in vanaf 14 dagen na ontvangst van het formulier.
Als je het formulier zomaar opstuurt, heb je geen controle op ontvangst.

Zelf bezorgen in Groningen is meestal lastig, dus alleen faxen blijft over.
Het faxnummer van buro VAR Groningen is wellicht 050-5232252
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds