|
Auteur |
Bericht |
JJ30
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 20 dec 2010 12:19 Onderwerp: Ontslag genomen maar toch salaris krijgen!!!! |
|
|
Ik ben per 1 nov werkzaam bij een andere werkgever. Ik heb mijn ontslag bij mijn vorige werkgever ingediend per mail. Nu krijg ik nog steeds salaris uitbetaald terwijl ik niet meer in dienst ben. Wat zijn nu eigenlijk mijn rechten tot betrekking met straks het terugbetalen? |
|
|
|
 |
Roro25
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 34
|
Geplaatst: ma 20 dec 2010 12:53 Onderwerp: |
|
|
wat denk je zelf? In dit geval heb je geen rechten, maar verplichtingen.
Je ontvangt salaris voor de door de werkgever bedongen arbeid. Indien je dus geen arbeid verricht ook geen salaris.
Dit is vorm van onverschuldigde betaling van de WG aan jou waarvan je ook geen vruchten mag plukken. Ik zou maar eens met de WG gaan praten ove het terugbetalen en het stopzetten van de salarisbetalingen. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: ma 20 dec 2010 15:29 Onderwerp: Re: Ontslag genomen maar toch salaris krijgen!!!! |
|
|
JJ30 schreef: | Ik ben per 1 nov werkzaam bij een andere werkgever. Ik heb mijn ontslag bij mijn vorige werkgever ingediend per mail. Nu krijg ik nog steeds salaris uitbetaald terwijl ik niet meer in dienst ben. Wat zijn nu eigenlijk mijn rechten tot betrekking met straks het terugbetalen? |
Omdat je weet dat je niets meer hoort te ontvangen van je ex-werkgever, ben je te kwader trouw en dus zonder ingebrekestelling in verzuim (art. 6:205 BW). Dat betekent dat je ook nog wettelijke rente over het bedrag mag gaan betalen vanaf de dag van ontvangst... Ik zou dus maar gewoon even aan de bel trekken, dat voorkomt een hoop ellende. |
|
|
|
 |
|