|
Auteur |
Bericht |
arnold123
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 25 okt 2010 14:54 Onderwerp: dagvaarding opstellen |
|
|
Een tijdje terug heb ik iemand een geldbedrag geleend van 2000 euro. Er is hier voor getekend. De persoon in kwestie is nu echter in geen velden of wegen meer te bekenen. Nu wil ik deze zaak via de kantonrechter aanhangig maken. Ik begrijp dat ik dan o.a. een dagvaardiging dien op te stellen. Ik kan dit natuurlijk laten doen door een advocaat, maar dit gaat dan weer behoorlijk in de papieren lopen. Zeker als je dit afzet tegen het relatief kleine bedrag wat ik heb uitgeleend.
Ik vroeg me af of er op dit forum mensen zijn die mij wellicht hiermee kunnen helpen. Heeft er iemand wellicht een voorbeeld dagvaarding in zijn bezit? Ik hoor het graag en alvast dank voor uw hulp en advies. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: ma 25 okt 2010 15:42 Onderwerp: |
|
|
Als ik dagvaarding type in Google is de tweede hit een model-dagvaarding. Had je zelf ook al gezocht?
Een dagvaarding moet wel worden betekent door een deurwaarder. _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
Flying V
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 27 okt 2010 21:49 Onderwerp: |
|
|
Let wel goed op de dagvaardingsvereisten in het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering. Het zijn er nog al wat. Ik zou toch echt naar een advocaat gaan, die weet (meestal) de vereisten. |
|
|
|
 |
Flying V
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 27 okt 2010 21:50 Onderwerp: |
|
|
Let wel goed op de dagvaardingsvereisten in het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering. Het zijn er nog al wat. Ik zou toch echt naar een advocaat gaan, die weet (meestal) de vereisten. En je zal eerst moeten sommeren voordat je een dagvaarding uit laat gaan |
|
|
|
 |
|