pompoen1
Leeftijd: 71 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 04 aug 2011 18:03 Onderwerp: Broer verandert testament demente vader |
|
|
In 2007 maakte mijn vader een testament, waarin één van mijn zusjes, die behoeftig was, bevoordeeld werd. Om te voorkomen dat de andere kinderen bezwaar zouden maken, bouwde hij een clausule in, waarin gesteld werd dat wie dit testament aanvocht, zou worden onterfd.
In 2008 werd vasculaire dementie bij hem vastgesteld. Hij ging snel achteruit en kon medio 2010 alleen nog functioneren, doordat er zes keer per dag thuiszorg kwam om hem te wassen en eten te geven. Begin 2009 had mijn broer zijn financiën op zich genomen, daar hij daartoe niet meer in staat was. Rond die tijd begon mijn broer ook op hem in te praten om zijn testament te veranderen en 'eerlijker' te maken. Een papier met vier belangrijke punten, in grote letters geschreven, werd hem steeds onder de neus geduwd (papier in mijn bezit, evenals documentatie dementie). In maart 2010 was mijn vader zo ver heen, dat hij was vergeten dat hij voor mijn zieke zusje wilde zorgdragen. Hij ondertekende een testament in aanwezigheid van een onbekende notaris (niet degeen van testament 2007) bij mjn broer thuis. Het testament is een ommekeer van dat in 2007. Mijn zusje wordt nauwelijks nog bevoordeeld en de bovengenoemde clausule is verdwenen.
Hoe te handelen in deze onverkwikkelijke situatie? |
|