|
Auteur |
Bericht |
japdam
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 4
|
Geplaatst: ma 18 okt 2010 19:39 Onderwerp: abonnement en niet ontvangen product |
|
|
Goedenavond
Ik hoop dat iemand antwoord weet op de volgende kwestie:
Via een internetwinkel heb ik een nieuwe telefoon met nieuw abonnement besteld.
De aangegeven levertijd was 10 dagen. Deze bestelling zou door een koerierdienst geleverd worden waarbij ik persoonlijk de bestelling aan de deur in ontvangst kon nemen na het overleggen van kopie rijbewijs, bankpas en bankafschrift. Op de site staat te lezen dat ik dan het contract kan controleren en onderteken.
Na het verstrijken van tijd krijg ik een mail dat de bestelling langer gaat duren, prima, ik wacht nog wel even dacht ik. Na bijna een maand krijg ik opnieuw een mail dat ze de simkaart via briefpost hebben opgestuurd en de telefoon na binnenkomst alsnog leveren, hierbij geven ze geen termijn aan. Tevens kom ik er achter, na het bellen met Vodafone, dat mijn contract al een maand geleden is ingegaan, tegelijk dus met mijn internet-bestelling. Ik weet hier niets van, uitgaande van de website waar aan wordt gegeven dat ik het contract kan onderteken bij levering.
Nu is volgens de internet winkel het contract al aangevraagd en kan niet meer worden ontbonden. Dit vind ik vreemd aangezien ik niets heb ontvangen of getekend, geen identiteit heb overlegd, niet eens mijn nieuwe gsm nummer weet, en tevens al een maand abonnementskosten moet gaan betalen terwijl ik niets heb kunnen gebruiken of terug heb kunnen sturen. Vodafone zelf verwijst me naar de internetwinkel voor klachten en doen verder niets.
Ik wil nu alles annuleren aangezien ze me telefonisch niet kunnen helpen en ik maar een mailtje moet sturen. Weet iemand in hoeverre ik in mijn recht sta?
Bedank alvast![/b] |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: ma 18 okt 2010 21:38 Onderwerp: |
|
|
Weet je zeker dat je al de abonnementskosten aan het betalen bent en niet de aansluitkosten? _________________ Mine! |
|
|
|
 |
japdam
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 4
|
Geplaatst: ma 18 okt 2010 21:56 Onderwerp: |
|
|
BG schreef: | Weet je zeker dat je al de abonnementskosten aan het betalen bent en niet de aansluitkosten? |
Vodafone heeft zelf bevestigd dat het abonnement al is ingegaan, vind het ook zeer vreemd. Vraag me zelfs af hoe ze willen incasseren, heb namelijk ook geen machtiging getekend. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: ma 18 okt 2010 22:13 Onderwerp: |
|
|
Ik herhaal: Aansluitkosten of abonnementskosten? _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: ma 18 okt 2010 22:26 Onderwerp: |
|
|
Heb je een brief van Vodafone ontvangen waarin iets staat over de wettelijke annuleringstermijn voor diensten die je via internet afgesloten hebt? Daar moet namelijk instaan dat je mag annuleren binnen zeven werkdagen na de dag dat je deze via internet hebt aangevraagd. Zo niet, dan heb je drie maanden na de dag van aanvraag om te annuleren.
Stuur Vodafone dus een brief dat je het abonnement annuleert op grond van de Wet Koop op Afstand. Vermeld daarin wanneer je het abonnement bent aangegaan, dat je nooit een brief hebt gehad (zoals verplicht onder art. 7:46c BW) over de annuleringstermijn, dat levering van de dienst niet met jouw instemming is begonnen en dat je daarom annuleert binnen 3 maanden conform 7:46d BW. _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: ma 18 okt 2010 22:29 Onderwerp: |
|
|
Ik geloof niet dat hij direct via Vodafone heeft gekocht, dus Vodafone zou vervangen moeten worden door de internetwinkel waar is aangeschaft. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: ma 18 okt 2010 22:54 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat winkel heeft gehandeld als gemachtigde van Vodafone want waarom zou Vodafone anders direct contact met hem zoeken? _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
 |
japdam
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 4
|
Geplaatst: ma 18 okt 2010 22:57 Onderwerp: |
|
|
@BG ik bedoelde met ingaan van het abonnement de abonnementskosten
en
ik heb het idd via een internet winkel gekocht maar Vodafone zal het contract, als dat mogelijk blijkt, moeten ontbinden. Overigens wil ik best een contract met vodafone aangaan, maar dan wel de dienst met bijbehorend product geleverd krijgen. Dank voor je reactie in ieder geval
@Arnoud Engelfriet
Ik heb geen brief ontvangen waarin iets staat over een wettelijke annuleringstermijn, ik heb zelfs helemaal niets ontvangen tot nu toe. Inderdaad een punt die je daarmee aangeeft, dank je. |
|
|
|
 |
japdam
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 4
|
Geplaatst: ma 18 okt 2010 23:11 Onderwerp: |
|
|
Arnoud Engelfriet schreef: | Ik denk dat winkel heeft gehandeld als gemachtigde van Vodafone want waarom zou Vodafone anders direct contact met hem zoeken? |
Het lijkt me inderdaad dat de winkel als gemachtigde van Vodafone handelt, alleen heb ik zelf contact met Vodafone gezocht. Dit omdat ik telefonisch contact heb opgenomen met de internetwinkel en mij gezegd werd dat het abonnement 21 oktober in zou gaan (de telefoon zou nog wel komen). Omdat ik dit vreemd vond (in verband met contract tekenen aan de deur zoals op de site staat) heb ik voor de zekerheid Vodafone zelf gebeld en daar stond in het systeem dat het abonnement al loop vanaf 21 september. Een maand eerder dus. Ben ook meteen naar de Vodafone winkel gegaan en ook daar stond het in het systeem. Excuus als de uitleg wat chaotisch over komt. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: ma 18 okt 2010 23:12 Onderwerp: |
|
|
Arnoud Engelfriet schreef: | Ik denk dat winkel heeft gehandeld als gemachtigde van Vodafone want waarom zou Vodafone anders direct contact met hem zoeken? |
Hij heeft contact gezocht met Vodafone. Kan dus een zaak als gsmweb tussen zitten. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|