|
Auteur |
Bericht |
Tezz
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 14 okt 2010 10:36 Onderwerp: Gedeelte tuin blijkt na aankoop van de buren te zijn |
|
|
Na aankoop van ons huis blijkt een gedeelte van de tuin eigendom te zijn van de buren .
1. Hoe kom ik erachter dat de buren de waarheid spreken?
2. Hoe kan ik verkoper hierop terecht wijzen als het echt zo blijkt te zijn?
Lekker begin zo, in ons nieuwe stekkie! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: do 14 okt 2010 11:05 Onderwerp: |
|
|
Zoek eerst uit wie volgens het kadaster eigenaar is van de betwiste strook grond. Zoek vervolgens uit of jij (of juist je buren) een beroep kunnen doen op verjaring.
Vermoedelijk gaat het om een stuk grond dat op het oog bij jou tuin hoort, maar dat volgens de buren eigendom is van de buren. Als het kadaster de buren gelijk geeft, is het de vraag wanneer het stuk grond bij jullie tuin is getrokken en hoe dat precies is gebeurd. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 14 okt 2010 11:09 Onderwerp: Re: Gedeelte tuin blijkt na aankoop van de buren te zijn |
|
|
Tezz schreef: | Na aankoop van ons huis blijkt een gedeelte van de tuin eigendom te zijn van de buren .
1. Hoe kom ik erachter dat de buren de waarheid spreken? | Wat staat er in de door notaris, die eea hoort te verifiëren, opgemaakte koopakte??
Kadaster. |
|
|
|
 |
|