|
Auteur |
Bericht |
Nickk
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 03 sep 2010 12:08 Onderwerp: Advocaatskosten incasso |
|
|
Bij een incasso van hoger dan 5000 euro die leidt tot een rechtszaak moet je je verplicht laten bijstaan door een advocaat, zo heb ik begrepen. Als ik nu iemand via een rechtzaak wil dwingen tot betaling, ben ik dus een hoop advocaatskosten kwijt (kun je wel proberen te verhalen, maar ja...). Misschien een domme vraag, maar is het niet mogelijk hierbij een (gratis) advocaat door de staat aangewezen te krijgen (als je aangeklaagd wordt kan dat toch ook?)? |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 03 sep 2010 12:23 Onderwerp: |
|
|
Gratis advocaat geldt alleen in het strafrecht afaik.
Afhankelijk van je inkomen kun je wel 'korting' krijgen op een advocaat in civiele zaken. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: vr 03 sep 2010 12:33 Onderwerp: |
|
|
De Raad voor de Rechtsbijstand kan een vergoeding toekennen voor rechtshulp. Dat werkt voor straf- en civielrecht op dezelfde wijze. Ga naar een advocaat en vraag of die ook op basis van 'toevoeging' werkt.
De kosten zijn dan afhankelijk van je inkomen. Zie ook de site van de RVR _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 03 sep 2010 22:33 Onderwerp: |
|
|
Wat al snel inhoudt dat je die advocaat toch zelf zult moeten betalen of in elk geval een forse eigen bijdrage neer moet leggen ....
Heb je al een gewoon incassotraject geprobeerd? Ik zie via google eentje die beweert dat je er zelf geen kosten aan hoeft te maken: http://www.incassopoort.nl/ _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: za 04 sep 2010 11:20 Onderwerp: |
|
|
En verder is het een kwestie van goede afspraken maken over tarieven. |
|
|
|
 |
SpIn
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 04 sep 2010 17:46 Onderwerp: |
|
|
Afhankelijk of je in de toekomst nog een advocaat denkt nodig te hebben kan een strippenkaart ook helpen. Ik weet dat mr. P.E. Butterman (google maar is op strippenkaart en butterman) zich hier onder meer mee bezig houdt. |
|
|
|
 |
Brammes01
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: zo 24 okt 2010 13:23 Onderwerp: |
|
|
Als het bedrag niet veel hoger is dan de competentiegrens van euro 5.000,- kun je de vordering ook minderen tot euro 5.000,-. Hierdoor hoef je je niet laten bijstaan door een advocaat. |
|
|
|
 |
|