|
Auteur |
Bericht |
pineutje
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 27 sep 2010 23:48 Onderwerp: ex wil koopwoning niet verkopen wat nu ..? |
|
|
hallo ik denk dat ik toch wel een groot probleempje heb.
mijn ex en ik hebben een koophuis .
we hebben geen samenlevingscontract
wel zijn we samen 50 / 50 eigenaar van de woning .
ik wil weg en de woning verkopen .
hij zegt niet wat ie wil de woning zelf houden of verkopen .
dit duurt nu al een week of 3.
hoe pak ik dit aan ..?
ik wil graag naar een andere woning en stel ik krijg een woning toegewezen moet ik dan en huur betalen en een deel van de hypotheek ..?mijn inkomsten zijn hier namelijk niet naar .
mvg pineutje |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 28 sep 2010 6:50 Onderwerp: |
|
|
Jou gedeelte van de woning aan hem verkopen. |
|
|
|
 |
pineutje
|
Geplaatst: di 28 sep 2010 17:33 Onderwerp: |
|
|
theod schreef: | Jou gedeelte van de woning aan hem verkopen. |
dat is het nu juistem hij zegt ook niet of hij dat wil en de kosten lopen wel gewoon door |
|
|
|
 |
IuriJos
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 28 sep 2010 18:19 Onderwerp: |
|
|
Jullie zijn voor beide ieder voor de onverdeelde helft eigenaar. Ieder van de mede-eigenaars heeft recht op de helft van lusten, maar draagt ook bij in de helft van de lasten. Ja, je moet dus de lasten mee blijven dragen.
Wellicht is het mogelijk dat jullie gezamenlijk met een derde praten over de problemen, bijvoorbeeld iemand die jullie beiden vertrouwen of gewoon naar een mediator.
Als je ex verder niets wil, zul je een verdelingsprocedure moeten opstarten. Daar kun je vorderen dat je ex jouw deel van de woning overneemt, danwel dat de woning verkocht moet worden aan derde.
Is op voorhand duidelijk dat je ex niet mee wil werken, dan kun je ook vorderen dat het vonnis van de rechtbank in de plaats komt van hetgeen je ex zou moeten doen. Dit alles, kort door de bocht.
Mijn advies: win juridische advies in bij een advocaat. |
|
|
|
 |
pineutje
|
Geplaatst: di 28 sep 2010 23:37 Onderwerp: |
|
|
IuriJos schreef: | Jullie zijn voor beide ieder voor de onverdeelde helft eigenaar. Ieder van de mede-eigenaars heeft recht op de helft van lusten, maar draagt ook bij in de helft van de lasten. Ja, je moet dus de lasten mee blijven dragen.
Wellicht is het mogelijk dat jullie gezamenlijk met een derde praten over de problemen, bijvoorbeeld iemand die jullie beiden vertrouwen of gewoon naar een mediator.
Als je ex verder niets wil, zul je een verdelingsprocedure moeten opstarten. Daar kun je vorderen dat je ex jouw deel van de woning overneemt, danwel dat de woning verkocht moet worden aan derde.
Is op voorhand duidelijk dat je ex niet mee wil werken, dan kun je ook vorderen dat het vonnis van de rechtbank in de plaats komt van hetgeen je ex zou moeten doen. Dit alles, kort door de bocht.
Mijn advies: win juridische advies in bij een advocaat. |
hartstikke bedankt voor de info dat was het antwoord dat ik zocht mvg pineutje |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 29 sep 2010 23:10 Onderwerp: |
|
|
Quote: | ik wil weg en de woning verkopen .
hij zegt niet wat ie wil de woning zelf houden of verkopen .
|
Iets menselijks (en niet juridisch). Het klinkt niet dat hij persé dwars wil liggen maar het gewoon niet weet. Is het mogelijk dat je vertrek je vriend rauw op het dak valt en hij nog verlamd is? Als dat zo is bedenk dan dat jij er al lang over hebt nagedacht en naar toe geleefd. Hij moet dan plotsklaps een verlies van vriendin verwerken, heel zijn toekomst in duigen en moet dan ook nog zo'n moeilijke zakelijke beslissing nemen.
Als dat zo is begrijp ik wel dat hij niet precies weet wat hij wil. Met hard trekken zul je vast niet zo veel bereiken. Probeer een oplossing te vinden waar hij ook mee kan leven. |
|
|
|
 |
|