|
Auteur |
Bericht |
carbon
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 19 sep 2010 11:09 Onderwerp: school weigert mij mijn kind |
|
|
Hallo beste allemaal,
Na de scheiding heb ik recht op 2 keer in de maand mijn kind voor een weekend. Aangezien het mijn weekend was haal ik mijn dochter op van school, de school weigert mij mijn kind mee te nemen, reden die ze aangaven was dat mijn ex niet wil dat ik mijn kind nog zie, en heeft de school opgedragen mij mijn kind niet mee te geven. Na wat woorden met de directie van de school zegt de directeur ik wil NIET hebben dat u dat kind meeneemt anders bel ik de politie. Na die woorden was het net te laat om mij n kind mee te nemen, die zat al in het busje naar huis. Het betreft een kind van 12 met een behoorlijk achterstand. Mag een school mij mijn kind weigeren mee te nemen? Immers is het mij kind en niet die van school. Wij zijn van plan om de volgende keer het kind uit de klas te halen om haar vervolgens mee te nemen en gaan wij ons niets aantrekken van wat de school wil of doet. Er is een uitspraak van de rechter, en het betreft 2 weekenden in de maand. Ik wil de school een procedure aandoen omdat ze mijn het kind niet meegegeven hebben, en dus een rit van 250 km voor niets hebben gereden..
Mag een school weigeren in schooltijd of na schooltijd?
In afwachting van uw berichten, vriendelijke groet, Carbon. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 19 sep 2010 12:11 Onderwerp: |
|
|
Is er sprake van gezamenlijk ouderlijk gezag? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
carbon
|
Geplaatst: zo 19 sep 2010 12:40 Onderwerp: |
|
|
Nee hij heeft ouderlijk gezag, maar er is wel een uitspraak van de rechter dat ik recht heb op mijn kind. Waar het mij om gaat is mag de school zich er mee bemoeien in of na schooltijd? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: zo 19 sep 2010 12:57 Onderwerp: |
|
|
Niet heel relevant, maar voor een goed begrip: het gaat om een ontbonden homohuwelijk en een door beide (ex-)partners geadopteerd kind? (Of ben jij een vrouw, ondanks je profiel, of is "hij" een "zij"?)
Als je ex alleen het gezag heeft en de school instrueert om het kind niet aan jou mee te geven, heeft de school volgens mij geen andere keus dan te gehoorzamen. De school treft geen blaam; jij moet klagen bij je ex. De rechterlijke uitspraak geldt tussen jou en je ex, de school heeft daar geen boodschap aan (maar wel aan wie het gezag heeft). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
carbon
|
Geplaatst: zo 19 sep 2010 13:06 Onderwerp: |
|
|
Ik ben de moeder. Als ik mijn kind na schooltijd gewoon meeneem, wat kan een school dan nog doen, ja politie bellen maar die kunnen als we in de auto zitten met de beschikking in de hand toch niets doen? |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 19 sep 2010 14:42 Onderwerp: |
|
|
carbon schreef: | Ik ben de moeder. Als ik mijn kind na schooltijd gewoon meeneem, wat kan een school dan nog doen, ja politie bellen maar die kunnen als we in de auto zitten met de beschikking in de hand toch niets doen? |
Wat te denken van ontvoering? |
|
|
|
 |
carbon
|
Geplaatst: zo 19 sep 2010 16:34 Onderwerp: |
|
|
Dus een uitspraak van de rechter is poep? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: zo 19 sep 2010 21:43 Onderwerp: |
|
|
carbon schreef: | Dus een uitspraak van de rechter is poep? |
Lees wat ik schrijf. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
IuriJos
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 20 sep 2010 20:09 Onderwerp: |
|
|
Bona Fides heeft gelijk.
De school is geen partij, te meer daar je ex het gezag heeft.
Probeer eerst te achterhalen bij je ex wat er aan de hand is. Dan weet je ook wat het probleem is, waarom je het kind niet meer mag zien.
Daarna naar een advocaat en mogelijk een kort geding nakoming omgangsregeling. |
|
|
|
 |
theod
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
|
|
|
 |
carbon
|
Geplaatst: ma 27 sep 2010 22:06 Onderwerp: |
|
|
Zonder toestemming niet, ik heb toestemming van de Rechter, tot zolang er geen andere uitspraak is hou ik me aan de afspraak. Ik ben van mening dat ik recht heb op de weekenden, immers de uitspraak van de Rechter! Als mijn ex het er niet mee eens is kan hij ook naar de Rechter gaan en om een andere uitspraak vragen. We hebben eerder het gedonder gehad toen was hij ook bij de politie geweest en de politie bij ons, ze zijden we doen niets wand u staat volledig in uw recht, zelfs de advocaat zij in het begin u staat volledig in uw recht. Ik vraag me alleen af hoe dit verder zal aflopen in het heetst van de strijd dus wanneer politie ECHT moet ingrijpen b.v.b. bij de school zelf als we op weg naar de auto lopen met de scheidingsacte in de hand... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 27 sep 2010 22:31 Onderwerp: |
|
|
Je vraag is al beantwoord. Doe ermee wat je wilt.
Als je je situatie wilt verbeteren moet je de rechter om gezamenlijk of zelfs eenhoofdig gezag vragen. Als je kunt aantonen dat de vader zich niet aan de omgangsregeling houdt, zal dat zeker helpen.
Als je daarentegen het kind aan het ouderlijk gezag gaat onttrekken, gooi je je eigen ramen in.
Een andere mogelijkheid is de rechter te vragen aan de naleving van de omgangsregeling een dwangsom te verbinden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|