|
Auteur |
Bericht |
LadyD78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 23 sep 2010 17:45 Onderwerp: Huur vragen |
|
|
Wie kan mijn meer vertellen over een huurder die niet wilt betalen.
Ik zal situatie even uitleggen, ik heb iemand (dacht een goede vriend) in huis genomen omdat hij in scheiding lag. En mij vertelde het huis waar ik nu in zit toch moest nemen omdat hij er baat bij had en ik ook. Hij zou een bijdrage leveren. Ik heb geen huurcontract laten tekenen en huur het zelf van een woningbouw. Heb ik als nog recht om geld te vragen van de 7 maanden dat hij bij mij heeft ingewoond en alles heeft gebruikt, gas, water, stroom, tv, telefoon en internet.
Hij heeft een uitkering, en voel me een beetje misbruikt door mijn goedheid.
Wie kan mij meer vertellen |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 24 sep 2010 7:35 Onderwerp: |
|
|
Allereerst heeft u geen huurder bij u inwonen, want dat was deze ook genoemd in de huurovereenkomst en had hij ook de verplichting te betalen. Dus ik neem even aan dat hij niet als mede-huurder heeft ondertekend.
Als deze inwonende vriend, want meer is het dan niet, mondeling heeft toegezegd een bijdrage te leveren dan is hij dit wettelijk wel verplicht, alleen u moet kunnen bewijzen dat er een dergelijke verplichting mondeling is besproken of dat u het aannemelijk kunt maken door reeds ontvangen betalingen met de omschrijving van bijdrage huur en energie.
Als dit niet het geval is, dan wordt het erg moeilijk om het te bewijzen. |
|
|
|
 |
|