|
Auteur |
Bericht |
benehaby
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 29 aug 2010 13:00 Onderwerp: Mag beslaglegging nog wel indien... |
|
|
Een schuldeiser kwam erachter dat ik aan het proberen was mijn huis te verkopen en heeft vervolgens beslag erop laten leggen.
Bij deze schuldeiser (geen bank) heb ik een lening lopen die ik destijds had afgesloten om de aankoop van het huis mogelijk te maken.
Momenteel is de waarde van het huis lager dan de lening en heb ik elders ook wat schulden lopen.
Mijn vraag is:
Indien het saldo op mijn bankrekening(en) in die mate toeneemt dat het SAMEN met de huidige waarde van het huis gelijk of hoger wordt dan het geleende bedrag en het niet dreigt op te gaan aan andere schuldeisers, is de schuldeiser dan nog wel bevoegd het beslag erop te houden? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 29 aug 2010 22:12 Onderwerp: |
|
|
Waarom niet? Het beslag dient als middel tot bewaring van het recht van jouw schuldeiser betaling te ontvangen.
Jij kunt op jouw beurt een vordering tot opheffing van het beslag indienen (705 Rv). Het helpt je daarbij enorm wanneer jij voldoende zekerheid voor het voldoen van die vordering stelt.
Op grond van wat je schrijft lijkt me dat echter wat lastig worden ..... _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Bokkie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 30 aug 2010 9:55 Onderwerp: |
|
|
Is het niet mogelijk ondanks het beslag nogsteeds op zoek te gaan naar iemand die een goede prijs wil betalen voor de woning, om dan vervolgens met de toezegging van deze koper in de hand naar de schuldeiser te gaan?
De schuldeiser zal toch ook wel interesse erin hebben dat de woning voor de best mogelijke prijs wordt verkocht en niet op de een of andere veiling ver onder de waarde van de hand gaat?
Beslag op zich betekent toch enkel dat men niet meer in staat is de woning aan derden te leveren, betekent toch niet dat men niet op zoek kan gaan naar potentiele kopers die bereid zijn een reeele prijs te betalen?
Maar als de koper in de gaten krijgt dat de woning in de dwangverkoop zal gaan is de kans natuurlijk groot dat ie niet meer bereid is de volle mep neer te leggen doch eerder deel zal nemen aan de veiling.
Doch wellicht is het mogelijk in de kennissenkring iemand te vinden die de marktwaarde kan en wil neertellen om je te helpen? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 30 aug 2010 12:26 Onderwerp: |
|
|
Dat kan. En dan kan altijd geregeld worden met de beslaglegger dat zijn schuld voldaan wordt.
Let wel: de beslaglegger kan pas laten verkopen als er een vonnis ligt. Ik ben er in jouw geval even van uit gegaan dat het een conservatoir beslag betreft. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Flying V
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 17 sep 2010 20:47 Onderwerp: |
|
|
Wat ik evenwel niet begrijp is waarom je geen regeling met die schuldeiser afspreekt. Je zegt dat -indien je bankrekening in die mate groeit etc... - beschik je dan over die financiele middelen, waardoor je juist die schuldeiser kan betalen?
overigens brengt die beslaglegger door zijn beslag op jouw huis je wel in een lastig parket. Geen enkele notaris zal meewerken aan een transport aan een koper van je huis, omdat het beslag erop rust. |
|
|
|
 |
|