Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
GhostNL
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 17 sep 2010 21:56 Onderwerp: Verkoop ongedaan maken? |
|
|
Goedenavond allemaal,
Ik heb een vraag en wel de volgende:
Ik bied via Speurders een product te koop aan ( maximale redelijke prijs 45-50 euro, het hoogste bod ligt hier iets onder ), hierop wordt door meerdere mensen geboden.
De hoogste bieder, mevrouw A, stuur ik een mailtje dat ik accoord ben met het bod en graag de koop bevestigd zie alvorens verder te gaan.
Hierop krijg ik een bevestigend antwoord maar dit komt van een emailadres van een mij welbekende mevrouw B. Dit is iemand waar ik liever niet aan verkoop. Nu blijken deze 2 dames samen te wonen, iets wat ik (uiteraard) niet wist en dame B doet zich voor als zijnde dame A.
Ik geef dan ook direct bij het ontdekken van de identiteit van de koper aan niet te willen verkopen en wil de verkoop ontbinden.
Nu wordt er gedreigd met een gang naar de rechter, wat zijn mijn rechten ?
Ik heb het eea gelezen hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_Hofland/Hennis
Voor mij is in ieder geval van belang wie de koper/kopers is/zijn.
Bedankt alvast voor jullie antwoord,
Marcel |
|
|
|
 |
Bokkie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 18 sep 2010 8:24 Onderwerp: |
|
|
Er is geen koop tot stand gekomen met mevrouw B, dus snap niet op basis van wat ze naar de rechter kan stappen. Lijkt mij overigens stug dat iemand voor zo'n klein belang naar een rechter zal stappen.
Als mevrouw B voor mevrouw A heeft gehandeld is er mogelijk een koop tussen jou en mevrouw A tot stand gekomen. In hoeverre het feit dat die beiden samen wonen en je hier niet van wist van belang is hangt af van de omstandigheden. Er moet toch wel iets van een begrijpelijke reden zijn waarom je niet aan A wilt verkopen en voor A moest deze reden kenbaar zijn. Dat je B een stomme trut vindt en A en B samen wonen schijnt mij niet voldoende. Stel B heeft je kind verkracht, dan schijnt mij wel een begrijpelijke reden aanwezig dat je met A en B niets van doen wilt hebben. Dat is emotioneel gewoon te bezwaarlijk.
Hangt er verder natuurlijk ook vanaf voor welk gerecht de strijd wordt uitgevochten. Als je in Amsterdam voor het gerecht komt schijnen dingen als 'redelijkheid en billijkheid' en wat gebruikelijk is binnen het Nederlandse recht van nogal weinig belang, zoals we hier kunnen zien. In Amsterdam kan je zelfs tot verkoop worden gedwongen alwaar de afspraak is dat je het met mevrouw A/B eerst nog eens moet worden over de voorwaarden van de verkoop en er dus nog helemaal geen sprake van een verkoop kan zijn. Hiermee wil ik natuurlijk niet stellen dat dit oordeel uit Amsterdam onjuist zou zijn...het is gewoon nogal bijzonder en ongebruikelijk...ongeveer zoiets als Rivella.
Maar goed...ervan uitgaande dat de zaak niet in Amsterdam zal dienen geldt hetgeen ik hierboven heb gesteld (als B voor A heeft gehandeld is er een koop tot stand gekomen waar u zich aan moet houden, tenzij...). |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|