Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Personalized T...
verkiezingsbed...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 23 jul 2025 6:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

IK ben er misselijk van...(huurrecht)
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Doi

Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010 10:40    Onderwerp: IK ben er misselijk van...(huurrecht) Reageer met quote Naar onder Naar boven

In mei 2005 heb ik in Utrecht een appartement bekeken die mij zeer beviel. Ik kwam uit een zeer, zeer slecht onderhouden woning met bijbehorend ongedierte en was blij een nieuw woning in Utrecht te kunnen betrekken. Het appartement bevond zich in een monumentaal pand midden in Utrecht en werd bewoond door in totaal 5 mensen in 4 appartementen. 1 daarvan is Mevrouw de L. en haar man. Zij gaf aan dat ik in het huis mocht komen wonen (huurders zoeken nieuwe huurder en dragen die voor aan de woningcoorporatie) op voorwaarde dat zij de grote kamers mocht bewonen en ik haar eigen kamers, een soort woningruil.
Ik ben hiermee akkoord gegaan, ik was al veel te blij nieuwe woonruimte te hebben gevonden.
Mw. De L heeft mij beloofd regelmatig het verschil in huur over te maken.
Helaas heb ik hier alijd vaak om moeten vragen, maar uiteindlijk wel gekregen.
Ik heb altijd met erg veel plezier in het huis gewoond.

In november 2009 heb ik een relatie gekregen met mijn huidige partner. In februari zijn wij gaan samenwonen. Uit zelfbescherming (je weet maar nooit, prille relatie) en vooral sympathie voor Mw. De L heb ik mijn kamer niet opgezegd, maar heb gezegd deze aan te houden tot eind 2010.
In juni kreeg ik een brief van d woningbouw op mijn oude adres met de mededeling dat de woningbouw wist dat ik er geen hoofdverblijf meer had en dat ze mij wilden spreken. Mw. De L heeft overigens deze brief opengemaakt en naar mij toegemaild. Naast deze brief heeft zij mij ook een conceptbrief gemaild die ik zou moeten opsturen naar de woningbouwvereninging waarin ik zou moeten liegen over de kamers.

Ik heb ervoor gekozen de woningbouwvereninging te laten weten dat niet ik, maar Mw. De L in de kamers woonde, al 5 jaar en dat ik graag zou zien dat zij gewoon de kamers over zou nemen, waardoor niet de mijne, maar haar eigen kamers vrij kwamen voor een nieuwe huurder.

woningbouwvereninging heeft mij daarop aangegeven dat Mw. De L niet in aanmerking kwam voor de nieuwe kamers en dat zij gewoon terug moest naar haar eigen kamers. Zij had al diverse malen aangevraagd te mogen doorschuiven en dit was telkens afgewezen.
Mijn contactpersoon bij de woningbouwvereninging gaf aan zeker te brgijpen waaron ik ingegaan was op het voorstel van kamerrruil 5 jaar eerder. Hij zou hetzelfde gedaan hebben.

woningbouwvereninging heeft ook aangegeven Mw. De L te sommeren de kamers te verlaten en terug te keren naar haar eigen kamers.
Ik heb per direct mijn kamers opgezegd en zou op 9 augustus de eerste inspectie hebben en op de 29e de tweede en dus oplevering.
Zij mailde mij toen met de mededeling dat het allemaal zeer tegenviel wat ik had gedaan en dat zij intern contacten had mij de woningbouwvereninging die alles voor haar hadden kunnen regelen.

Ik heb Mw. de L doorgegeven wat de stand van zaken was en dat ik het ten zeerste betreurde dat zij niet gewoon in de kamers zou kunnen blijven. Hier heb ik geen reactie op gehad.

Op de 9e augustus heb ik de eerste inspectie gehad, echter de kamer van Mw. De L was op slot en inspectie was niet mogelijk.
De woningbouw heeft toen in mijn bijzijn telefonisch contact met Mw. de L gehad en deze gaf aan dat alles in orde zou komen voordat de woningbouwvereninging bij haar op de stoep zou staan de 17e of 18e. Op deze datum had zij dus de kamers moeten hebben verlaten.

Ik heb Mw. De L hierop wederom een email gestuurd met de mededeling dat alles wat nog in de kamers aanwezig was aan haar was om te verkopen en dat ik alsnog graag de huur voor de maand augustus tegemoet wou zien. Eventueel verschil zou ik terug overboeken. Ik heb geen reactie van haar ontvangen.

Maandag 23 augustus heb ik de woningbouw gebeld met de vraag hoe het bezoek was afgelopen.
Volgens mijn contactpersoon had Mw. De L nog niet de kamers verlaten en had zij de situatie uitgelegd. Mijn contactpersoon heeft toen aangegeven dat hij nogmaals bij de woningbouw zou overleggen of er niet gewoon doorgeschoven kon worden.
Hij zou mij terug bellen.

Ik heb zelf vrijdagmiddag terug gebeld en kreeg te horen dat Mw. De Leeuw de kamers moest verlaten en dat de 10e de inspectie zou zijn. Omdat ik niet kon opleveren de 29e zou ik in gebreke worden gesteld. Ik heb gevraagd wat heb probleem was met het doorschuiven.
Het is enkel een kwestie van twee huisnummers veranderen, maar men was onverbiddelijk.

Ik ben dus in gebreke gesteld en Mw. De leeuw krijgt alsnog 14 dagen om de kamers te verlaten.
Ik vraag mij af wat mijn rechten zijn. Stel dat ze er echt niet uit gaat..wat dan?
Ik wil graag de kosten voor het in gebreke stellen op haar verhalen, naast de extra maand huur.
Kan dit?

Ik heb inmiddels een brief van de woningbouw ontvangen waarin zij mij aangeven dat ik niet per de tiende kan opleveren en zij dus genoodzaakt zijn huurderving, normale huur en mutatiekosten aan mij door te berekenen. Als ik de kamers niet oplever op de 10e, dan starten ze een gerechtelijke procedure met alle kosten voor mij.
Ook staat erin dat ik heb aangegeven niet bij de controle op de tiende aanwezig te zijn...ik heb geen uitnodiging gekregen of de mededeling dat ik erbij moest zijn.

Wat is de beste weg om te volgen?
Mijn oud huisgenoot krijgt steeds maar termijn na termijn en ik moet op stel en sprong opleveren, zonder enig overleg. Direct wordt er gedreigd met juridische stappen.

Als ik nu gewoon een maand huur betaal, dan hebben zij toch geen huurderving? Er was nog niet eens een nieuwe huurder in beeld.

Wat moet ik doen..ik had er afgelopen week gewoon af moeten zijn, maar helaas...ik ga op vakantie straks en lig er echt nachten wakker van.

zucht... Sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010 10:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zou ze een vordering kunnen hebben op mevrouw De Leeuw?
Heeft mevrouw De Leeuw haar woning gekraakt?
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds