|
Auteur |
Bericht |
leader
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 sep 2010 9:09 Onderwerp: Contract voor 5 jaren? |
|
|
Wij zijn een dienstverlenend bedrijf en hebben een contract afgesloten met een servicebedrijf welke vuil ophaald (SITA) voor de tijd van minimaal 60 maanden, 5 jaar dus.
Dit is door ons ondertekend, niet wetende dat dit was voor een periode van 5 jaar, er is telefonisch contact geweest en SITA wilde natuurlijk van geen wijken weten.
Belangrijk: Het contract is ingegaan per 25-10-2003 en is dus per 25-10-2008 weer opnieuw met 5 jaar verlengd, zegt SITA teminste......
De vraag is:
Is het tegenwoordig nog wel juridisch toegestaan om zo lang (5 jaar) een contract aan te gaan met klanten en dus deze voor lange tijd aan zich te binden?
Graag zie ik een reactie tegemoet. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 01 sep 2010 9:57 Onderwerp: Re: Contract voor 5 jaren? |
|
|
leader schreef: | niet wetende dat dit was voor een periode van 5 jaar |
Niet wetende of niet gelezen? Vaak kan er scherper geoffreerd worden door een langere contractsduur aan te houden. Je hebt het contract nog neem ik aan, wat staat er over opzegtermijn van contract nadat eerste contractsperiode is uitgediend en over verlenging zonder tussentijdse opzegging?
Over die max. duur van contracten: naar mijn weten gaat dat op voor particulieren op gebied van internet, televisie, verzekeringen, telefonie et cetera. Daar is, uit mijn hoofd, de opzegtermijn na uitdienen eerste contractperiode één maand en wordt het contract niet stilzwijgend verlengd voor wederom een volledige contractperiode zonder mogelijkheid om tussentijds op te zeggen. Volgens mij gaat dit verhaal ook pas sinds een paar jaar op.
Tip: leg een contractenregister aan waarin je begin-, einddatum en informatie over opzegtermijn bijhoudt en koppel dit aan notificaties. Daarmee voorkom je dit soort 'vervelende' verrassingen. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
leader
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 05 sep 2010 13:11 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel, er staat niets in over tussentijdse opzegging, wél dat het gewoonweg 60 maanden betreft.
De heren zijn langsgeweest en er is geschikt naar 36 maanden......  |
|
|
|
 |
|