Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
ScorpionWoman
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 30 aug 2010 8:36 Onderwerp: Kan een ZZp-er Loonbeslag Krijgen |
|
|
Hallo Allemaal,
Ik heb een vraag omtrent Loonbeslag.
Ik zal even proberen om in het kort uit te leggen wat er aan de hand is.
Sinds 2006 ben ik officieel gescheiden en is verder qua verdeling redelijk geregeld.
Maar er blijft alleen nog 1 ding over en dat is de hypotheek.
In 2008 is er een rechtszaak geweest om dit te regelen en daar kwam uit dat mijn ex-man of de hypotheek op zijn naam moest nemen en mij dus te laten schrappen uit de hoofdelijke aansprakelijkheid...of het huis moest verkocht worden.
Maar jullie begrijpen het denk ik al.
Geen van beide is tot op de dag van vandaag gebeurt.
Omdat er nu weer een achterstand is bij de bank is er weer
een Gerechtsdeurwaarder ingeschakeld.
Deze is nu dus bezig om te kijken wat mijn inkomsten zijn en ofdat er loonbeslag gelegd kan worden.
Nu is het zo dat ik zelf onder de beslagvrije voet zit maar ze kunnen wel mijn 13e maand innemen.
Nu zeggen zij dat dit niet kan of heel moeilijk is om dit bij mijn ex-man te doen omdat hij een ZZP-er is en dus bijna niet te traceren valt wat hij aan inkomsten heeft.
Dus leggen ze maar geen loonbeslag.
In eerste instantie wist ik ook niet wat hij voor werk doet en kon dit ook niet vertellen tegen de deurwaarder,maar nu ik aan het zoeken ben gegaan weet ik dat meneer bij de KvK staat ingeschreven met zijn nieuwe eenmanszaakje en ik neem aan dat er dan toch terdege wel te traceren valt wat hij aan inkomsten krijgt als men dit opvraagt bjj de belasting
Nu heb ik dit afgelopen vrijdag voordat ik wist dat mijn ex doet, aangegeven bij het deurwaarders kantoor maar zij zeggen dat dit teveel tijd en moeite kost om dit uit te pluizen....zijn zij dat niet verplicht om te doen dan
Of is het gewoon gemakszucht omdat ze van mij kunnen plukken?
Ook heb ik de bank gebeld en gevraagd hoelang dit nog door moet gaan...maar zeggen zij het maakt ons niet uit hoe wij ons geld krijgen.
Ze willen niet op executie verkoop overgaan want dat kost teveel geld voor hun.
Kan ik begrijpen hoor maar dit speelt al vanaf 2005 (toen mijn ex te kennen gaf dat hij wilde scheiden en ben toen verhuist)
Ben pas in 2006 officieel gescheiden.
Effe voor de duidelijkheid...mijn ex woont in deze woning...ik niet meer sinds 2005.
Hij zou de hypotheek blijven betalen ik niet.
Ik krijg voor mijn 3 kinderen ook geen alimentatie (nooit gehad ook!!)
Maar mijn ex kan alles doen en laten en ik krijg nu zo'n beetje alle schulden op mijn nek.
En daar pas ik voor!!!
Daarom is mijn vraag...Kan een ZZP-er loonbeslag krijgen of niet!?
Hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben nu echt heel erg boos. |
|
|
|
 |
Yetl
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: di 31 aug 2010 9:59 Onderwerp: |
|
|
Een ZZP-er krijgt geen loon, dus kan je ook geen loonbeslag leggen. Een ZZP-er stuurt een factuur voor verrichtte werkzaamheden aan zijn klant en op die vordering die hij daardoor heeft op zijn klant, kan beslag worden gelegd. Maar dan moet je wel weten aan wie hij een factuur heeft gestuurd.
Bij de Belastingdienst wordt niet geregistreerd bij wie een ZZP-er werkzaamheden heeft verricht en als daar al iets bekend is, wordt dat vaak pas in de loop van het jaar erna aangegeven. Dan blijft nog het probleem dat een deurwaarder niet bij de Belastingdienst kan informeren naar die verhoudingen.
Dus ja, ik kan me voorstellen dat de schuldeiser zich vervoegt bij de andere
hoofdelijk aansprakelijke. Die zal zich dan moeten verhalen op de ander.
Ik zie nog even niet voor me hoe je door een scheiding onder je hoofdelijke aansprakelijkheid kan uitkomen, behalve dan wanneer je ex opnieuw de woning zou financieren. _________________ Messenger at Arms |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|