|
Auteur |
Bericht |
myst
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 16 aug 2010 17:29 Onderwerp: Opzegtermijn Huurovereenkomst |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb een huurcontract aangeboden gekregen en daar staat in dat voor de verhuurder een opzegtermijn van 2 maanden geldt. Ik heb dit opgezocht en dit moet eigenlijk 3 maanden zijn. Dus deze opzegtermijn is ´nietig´ ben ik achtergekomen. Als ik het contract teken, wat betekent dit dan voor mij en de verhuurder? En als ik het teken, is het dan niet meer ´nietig´ omdat ik akkoord ga met de voorwaarden?
Alvast bedankt!!
Groetjes,
Patricia |
|
|
|
 |
PcDealer
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 17 aug 2010 21:50 Onderwerp: Re: Opzegtermijn Huurovereenkomst |
|
|
myst schreef: | Hallo allemaal,
Dus deze opzegtermijn is ´nietig´ ben ik achtergekomen. Als ik het contract teken, wat betekent dit dan voor mij en de verhuurder? En als ik het teken, is het dan niet meer ´nietig´ omdat ik akkoord ga met de voorwaarden?
Patricia |
Dat betekent dat de verhuurder zich niet kan beroepen op onwettige voorwaarden en dus de 3 maanden moet honoreren. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 18 aug 2010 10:23 Onderwerp: |
|
|
Gaat het om huur van woonruimte? Dan heeft de verhuurder slechts in welbepaalde situaties de mogelijkheid de huur op te zeggen (en inderdaad met een termijn van minimaal 3 maanden, zie art. 7:271 lid 5 sub b BW).
Een algemene bepaling die zegt dat de verhuurder om wat voor reden dan ook de huur kan opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden heeft niet veel betekenis. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|