|
Auteur |
Bericht |
Debby2010
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 16 aug 2010 12:36 Onderwerp: alimentatie en pensioen |
|
|
Aangezien ik zelf in een andere tak van het recht bezig ben, zou ik graag jullie advies willen vragen over de volgende casus:
Man en vrouw hebben een huwelijk van 25 jaar achter de rug, scheiding heeft 10 jaar geleden plaatsgevonden. Man moet alimentatie aan vrouw betalen. Er is niets geregeld over de duur, dus ik neem aan voor 12 jaar? In de scheiding is niets opgenomen over het pensioen. Wel heeft de vrouw geregeld dat zij, als de man 65 jaar wordt, ook haar gedeelte van het pensioen van de man zal ontvangen.
De man wordt nu binnenkort 65 jaar, en wil het bedrag van het pensioen wat de vrouw krijgt, in mindering brengen op de alimentatie die hij haar moet betalen. Is dit zomaar toegestaan, of zijn dit alimentatie en pensioen twee los van elkaar staande feiten? Heeft iemand misschien adviezen en tips waar hierbij op gelet moet worden? Alvast hartelijk bedankt! |
|
|
|
 |
Debby2010
Leeftijd: 73 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 19 aug 2010 11:25 Onderwerp: |
|
|
iemand een idee??? |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: do 19 aug 2010 12:29 Onderwerp: |
|
|
Dat ligt er mede aan wat er destijds is afgesproken. De verdeling van pensioenrechten aanwezig op het moment van echtscheiding valt onder de boedelverdeling en heeft dus niet rechtstreeks met de alimentatie te maken. Als er ook inkomsten uit latere rechten zijn, is dit wellicht anders.
Wellicht dat de wijziging in inkomsten een reden zouden kunnen zijn om de alimentatieregeling aan te passen, maar naar mijn mening kan de alimentatie niet rechtstreeks worden verminderd met het bedrag van de pensioenuitkering. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
|