|
Auteur |
Bericht |
Johan77
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: di 20 jul 2010 22:43 Onderwerp: Gerechtvaardigd vertrouwen? |
|
|
CASUS: Bij een internetwinkel werd tv aangeboden voor 376 euro. Op het aanbod ingegaan en direct betaald via IDEAL. Kort daarop ontving ik een email met bevestiging van mijn aankoop.
1 dag later werd ik gebeld door de internetwinkel dat er een vergissing was gemaakt de tv had voor 800 euro moeten worden aangeboden en niet voor 376. De mededeling was dat er in hun ogen geen overeenkomst tot stand was gekomen. Op kieskeurig wordt de tv aangeboden van 750 - 900 euro
Nu herinnerde ik mij direct de uitspraak omtrent de Otto televisies. (LJN: AZ7368, Rechtbank Breda) waar een beroep wordt gedaan op 3:35 BW wordt gedaan. In mijn beleving laat daar de rechter zwaar wegen het prijsverschil en de kennis die de consument daar redelijkerwijs van heeft. Namelijk een minimaal prijsverschil van 700%.
Nu het prijsverschil niet zo groot is zal in mijn geval een beroep op gerechtvaardigd vertrouwen (3:35 BW) wel slagen? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 21 jul 2010 9:45 Onderwerp: |
|
|
Als je eens gaat lezen in het arrest van het Hof, dan kun je je huiswerkopdracht misschien zelf maken. Je kunt allicht beginnen met je eigen gedachten op papier (of dit forum...) te zetten.
Ik heb een beginnetje voor je:
LJN: BC2420, Gerechtshof 's-Hertogenbosch |
|
|
|
 |
Johan77
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 14 aug 2010 9:09 Onderwerp: |
|
|
Is geen huiswerkopdracht Dennis.... De winkel heeft inmiddels de televisie geleverd tegen de overeengekomen prijs.
DENNIS79 schreef: | Als je eens gaat lezen in het arrest van het Hof, dan kun je je huiswerkopdracht misschien zelf maken. Je kunt allicht beginnen met je eigen gedachten op papier (of dit forum...) te zetten.
Ik heb een beginnetje voor je:
LJN: BC2420, Gerechtshof 's-Hertogenbosch |
|
|
|
|
 |
BartjeD
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 14 aug 2010 16:26 Onderwerp: |
|