|
Auteur |
Bericht |
gwendolaline
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: ma 09 aug 2010 22:27 Onderwerp: Kan dit op een legale manier? |
|
|
hallo,
ik heb een vraagje.
mijn oom huurt al zo'n 10 jaar een huis van een woningcorporatie.
sinds 6 jaar woont er een nichtje van hem in en zij staat ook ingeschreven op dit adres. inmiddels is mijn oom uitgeschreven op dit adres want hij woont ergens anders. wel betaald zij elke maand de huur aan hem, hij heeft de huur niet verhoogt ofzoiets.
nu gaat zijn nichtje eruit en willen ik en mijn nichtje (ook nichtjes van hem dus) er in gaan wonen.
nou is mijn vraag dus of dit op een legale manier kan en of het als dit niet legaal kan wel mogelijk is om je bij de gemeente in te schrijven op dit adres?
alvast bedankt voor het antwoord. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 10 aug 2010 9:29 Onderwerp: |
|
|
Je bent sowieso verplicht om je bij de gemeente in te schrijven op het adres waar je daadwerkelijk woont. Dit staat los van de legaliteit van de huur.
Het is zeer waarschijnlijk dat je oom illegaal onderverhuurt aan je nichtje. Hetzelfde geldt dan natuurlijk voor onderverhuur aan jou. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
KMvdB
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 71
|
Geplaatst: di 10 aug 2010 9:44 Onderwerp: Re: Kan dit op een legale manier? |
|
|
gwendolaline schreef: |
nou is mijn vraag dus of dit op een legale manier kan |
Beste is om in overleg te gaan met de woning corporatie, of even diens algemene voorwaarden erop na te slaan en te kijken of wat jij wilt mogelijk is. |
|
|
|
 |
gwendolaline
|
Geplaatst: di 10 aug 2010 12:02 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Je bent sowieso verplicht om je bij de gemeente in te schrijven op het adres waar je daadwerkelijk woont. Dit staat los van de legaliteit van de huur. |
ik weet dat je dat verplicht bent. maar om je in te schrijven moet je toch wel iets van een huurcontract meenemen? maar als je dus illegaal huurt dan kan je dit toch niet doen ? |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: di 10 aug 2010 12:12 Onderwerp: |
|
|
Je aanname is verkeerd. Voor inschrijving is geen bewijs nodig. Je verklaart gewoon dat je daar woont/gaat wonen. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: di 10 aug 2010 12:20 Onderwerp: |
|
|
BG schreef: | Je aanname is verkeerd. Voor inschrijving is geen bewijs nodig. Je verklaart gewoon dat je daar woont/gaat wonen. |
Het hangt van de gemeente af. Als je bijvoorbeeld naar Rotterdam verhuist (en niet in een eigen woning gaat wonen), moet je ofwel een kopie van je huurcontract bij de gemeente inleveren, ofwel een verklaring van de hoofdbewoner overleggen waaruit blijkt dat hij toestemming geeft voor inwoning. Zie http://www.rotterdam.nl/pdc:verhuizing_vanuit_andere_gemeente_naar_rotterdam (onder "benodigd"):
Quote: | * Gaat u huren:
aangifteformulier
geldig identiteitsbewijs (paspoort / nederlandse identiteitskaart / rijbewijs / verblijfsvergunning)
(kopie) huurcontract.
* Gaat u kopen:
aangifteformulier
geldig identiteitsbewijs (paspoort / nederlandse identiteitskaart / rijbewijs / verblijfsvergunning)
* Gaat u bij iemand inwonen:
aangifteformulier
toestemmingsverklaring van degene bij wie u gaat inwonen en een kopie van een geldig identiteitsbewijs van de toestemminggever |
|
|
|
|
 |
gwendolaline
|
Geplaatst: di 10 aug 2010 12:29 Onderwerp: |
|
|
het gaat om de gemeente den haag.
en volgens mij moet je hier inderdaad ook een huurcontract of een verklaring van de hoofdhuurder meenemen.
maar het probleem is dus dat mijn oom (de hoofdhuurder) niet meer op dit adres staat ingeschreven. |
|
|
|
 |
|