|
Auteur |
Bericht |
bensen
Leeftijd: 84 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 11 aug 2010 17:36 Onderwerp: Advies gevraagd over hoe te handelen? |
|
|
Er is een bouwkundig rapport gemaakt betr. ons huis. Nu we het rapport toegestuurd kregen, bleken er nogal wat missers, fouten, aannames, onjuistheden in te staan.
Tegelijk kregen we een gepeperde rekening van bijna duizend euro.
We willen deze nota voor het gepresenteerde wangedrocht niet betalen.
Hoe nu verder te handelen?
De makelaar speelde de opdracht (mondeling, ons kent ons) door aan de betreffende bouwkundige. (Wij hebben dus nergens voor getekend).
Met de betreffende makelaar hebben we verder geen problemen.
Eindigt zoiets met een deurwaarder aan de poort? Kan ik bij een rechter mijn gelijk halen?
Vriendelijk dank voor jullie advies, forumleden. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 11 aug 2010 21:10 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat je de eerste en tweede stap al hebt gezet en (1ste stap) je probleem voor hebt gelegd aan de bouwkundige waarbij je hebt aangegeven dat er volgens jou wat omissies en onduidelijkheden in staan en dat je daar graag even over zou overleggen om te bezien of het rapport niet op enkele punten aangepast kan worden? En toen dat geen soelaas bood heb je bezien of de bouwkundige wellicht is aangesloten bij een geschillencommissie waar je de klacht (2de stap) hebt neergelegd?
De-escalatie zou mijn advies zijn. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: do 12 aug 2010 7:25 Onderwerp: Re: Advies gevraagd over hoe te handelen? |
|
|
bensen schreef: | Er is een bouwkundig rapport gemaakt betr. ons huis. Nu we het rapport toegestuurd kregen, bleken er nogal wat missers, fouten, aannames, onjuistheden in te staan.
Tegelijk kregen we een gepeperde rekening van bijna duizend euro.
We willen deze nota voor het gepresenteerde wangedrocht niet betalen.
Hoe nu verder te handelen?
|
Zorgen dat het rapport, misschien via tussenkomst van de makelaar, verbeterd wordt. En daarbij wel schriftelijk vastleggen wat er in uw ogen mis is. |
|
|
|
 |
|