|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 03 aug 2010 1:18 Onderwerp: |
|
|
Laurens02 schreef: | Na je nieuwe post heb ik de indruk dat we het er wel over eens zijn: wie de auto gebruikte kan geen sterke rol spelen bij de beoordeling wie de eigenaar is, tenzij daarbij duidelijk is uit welken hoofde dit was: houder (bijv. lenen vd auto) of bezitter (want eigenaar). |
Maar zodra dat laatste duidelijk is doet de rest er niet meer toe. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Laurens02
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 467
|
Geplaatst: di 03 aug 2010 9:45 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Laurens02 schreef: | Na je nieuwe post heb ik de indruk dat we het er wel over eens zijn: wie de auto gebruikte kan geen sterke rol spelen bij de beoordeling wie de eigenaar is, tenzij daarbij duidelijk is uit welken hoofde dit was: houder (bijv. lenen vd auto) of bezitter (want eigenaar). |
Maar zodra dat laatste duidelijk is doet de rest er niet meer toe. |
Daarom zit het ook 'achter' de 'tenzij': wie de auto hoeveel gebruikte doet er dus niet (of hooguit als heel lichte indicatie) toe voor de vraag wie eigenaar is, omdat je niet weet op welke titel diegene de auto gebruikte. _________________ È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 03 aug 2010 10:34 Onderwerp: |
|
|
Ben het dan ook met je eens  _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MikkieMuis
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 23 aug 2010 20:32 Onderwerp: |
|
|
ik mis hier toch iets...
waar is het aankoopcontract van die auto? en op wiens naam staat dat? je koopt toch geen auto zonder dat je ene factuur krijgt? (of een zelfgemaakt papier bij particulieren, ondertekend door koper en verkoper) |
|
|
|
 |
|