|
Auteur |
Bericht |
minimania
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 26 jul 2010 20:14 Onderwerp: geld uitgeleend onderhands en nu wordt er niet betaald |
|
|
Goede avond!
Ik zal mij even snel voorstellen hier,
I
k ben rawish en ben 27 jaar oud. ik heb een bedrijf dat auto's en motorfietsen bouwt, niets is ons te gek om te bouwen!
Ik heb een aantal jaar geleden een huis gekocht met mn broer, wat vervolgens verkocht is met een rest schuld.
Ik heb mijn deel in 1x voldaan( heb ik op papier) en hij heeft een regeling getroffen met de bank.
Vervolgens is hij deze niet nagekomen en heb ik die schuld ook nog eens voldaan(heb ik op papier) omdat ze anders bij mij thuis beslag zouden gaan leggen.
Het bedrag is €7000,-
En deze zou hij mij terug betalen in wekelijks €1000,- dit is 3weken geleden afgesproken en tot op heden heb ik geen cent gezien.
Bellen en vragen om geld heeft geen zin, want ik heb tot nu toe nog steeds niks ontvangen.
Ik zit even met de handen in het haar, want ik kan nu niet verder, hij belemmerd mij in mijn financiele doen van mij bedrijf. Ik moet investeren, maar dat gaat nu niet!
Op deze manier loop ik een hoop klanten mis en zeker ook een hoop geld!
Mijn vraag is dan ook wat de snelste en hardste weg is om dit op te lossen, hij moet maar met z'n billen bloot!
Ik dank u voor het lezen van mijn verhaal en ook voor uw evt reacties.
mvg
rawish |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 27 jul 2010 11:33 Onderwerp: |
|
|
snelste manier is dagvaarden voor de kantonrechter... Dat duurt dan wel nog minimaal 6 maanden voordat er een uitspraak kan komen.
Zie ook ander draadje over een niet betaalde lening. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: di 27 jul 2010 13:13 Onderwerp: Re: geld uitgeleend onderhands en nu wordt er niet betaald |
|
|
minimania schreef: | Goede avond!
Ik zal mij even snel voorstellen hier,
I
k ben rawish en ben 27 jaar oud. ik heb een bedrijf dat auto's en motorfietsen bouwt, niets is ons te gek om te bouwen!
Ik heb een aantal jaar geleden een huis gekocht met mn broer, wat vervolgens verkocht is met een rest schuld.
Ik heb mijn deel in 1x voldaan( heb ik op papier) en hij heeft een regeling getroffen met de bank.
Vervolgens is hij deze niet nagekomen en heb ik die schuld ook nog eens voldaan(heb ik op papier) omdat ze anders bij mij thuis beslag zouden gaan leggen.
Het bedrag is €7000,-
En deze zou hij mij terug betalen in wekelijks €1000,- dit is 3weken geleden afgesproken en tot op heden heb ik geen cent gezien.
Bellen en vragen om geld heeft geen zin, want ik heb tot nu toe nog steeds niks ontvangen.
Ik zit even met de handen in het haar, want ik kan nu niet verder, hij belemmerd mij in mijn financiele doen van mij bedrijf. Ik moet investeren, maar dat gaat nu niet!
Op deze manier loop ik een hoop klanten mis en zeker ook een hoop geld!
Mijn vraag is dan ook wat de snelste en hardste weg is om dit op te lossen, hij moet maar met z'n billen bloot!
Ik dank u voor het lezen van mijn verhaal en ook voor uw evt reacties.
mvg
rawish |
Dagvaarden voor de kantonrechter kan voor bedragen tot 5.000 euro*; nu het in dit geval om 7.000 euro gaat, zal het dus zeker géén procedure bij de kantonrechter worden, tenzij je je vordering beperkt tot 5.000 euro.
*tenzij het om arbeids- of huurzaken gaat, maar dat is hier n.v.t.
Dat betekent dat je bij de sector civiel van de rechtbank terechtkomt, waar vertegenwoordiging door een advocaat verplicht is. Als namens je broer geen advocaat verschijnt, heb je in principe na 4 weken een zgn. verstekvonnis, waarmee je de vordering kunt innen (mits je broer nog geld of andere bezittingen heeft, anders kun je weinig doen).
Als je denkt dat je broer uiteindelijk wel zal kunnen betalen, zul je dus op zoek moeten gaan naar een advocaat, die vervolgens het nodige zal kunnen gaan doen. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 28 jul 2010 11:00 Onderwerp: |
|
|
excuus... het topic niet goed genoeg gelezen, omdat er een vergelijkbaar probleem in een ander topic stond. |
|
|
|
 |
Grotius
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 30 jul 2010 16:57 Onderwerp: |
|
|
Als je afgesproken hebt dat er wekelijks €1000,00 betaald zou worden, dan zou je ook een procedure bij de kantonrechter kunnen voeren voor bijvoorbeeld de eerste vier weken - en daarna wellicht voor de rest. Als er geen verweer gevoerd wordt dan ben je erg snel klaar. Problemen beginnen dan pas met de executie van het vonnis.
Een andere mogelijkheid is conservatoir beslag te leggen op vermogen (huis, bankrekening, salaris). Dat gaat erg snel (binnen een dag). Daar schiet jij niets mee op, maar je broer heeft daar wel last van. Daarmee kan je misschien de druk opvoeren en snel tot een oplossing komen en anders kan je daarna alsnog procederen. |
|
|
|
 |
|